چهار کارگاه تولیدی صنایع دستی به نمایندگی از 14 کارگاه امروز /شنبه/ در آیینی با حضور جمعی از مسئولان اجرایی در شهرستان بویراحمد به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  محمد حسین زاده  رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد در این آیین، گفت: این تعداد کارگاه وابسته به بخش خصوصی بوده و به طور گروهی فعالیت می کنند.

حسین زاده اظهار داشت: تمامی این کارگاه ها برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل کهگیلویه و بویراحمد معرفی شده اند و به هر کدام از آنها نیز بین 300 میلیون تا یک میلیارد ریال وام پرداخت می شود.

وی افزود: میزان اشتغالزایی هر یک از این کارگاه ها بین سه تا هفت نفر بوده و فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط آنها نیز به ترتیب 56 و 100 مورد است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد هدف از افتتاح این کارگاه ها را کمک به تحقق هر چه بهتر شعار سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال اعلام کرد.

حسین زاده بیان کرد: 30 کارگاه تولیدی صنایع دستی گروهی و وابسته به بخش خصوصی نیز تا پایان سال جاری در شهرستان بویراحمد افتتاح می شود.

وی عنوان کرد: با افتتاح این 14 کارگاه تعداد کارگاه های تولیدی صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد به حدود 60 مورد رسیده است.

حدود 9 هزار هنرمند صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی شده است.

 

انتهای پیام/ش

راه اندازی 14 کارگاه تولیدی صنایع دستی در بویراحمد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.