استاندار خراسان رضوی گفت: تولید و اشتغال در سال های اخیر به یکی از مهم ترین مشکلات ما مبدل شده است و باید به صورت جدی پیگیری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی رضا رشیدیان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان رضوی با اشاره به روند کاهش نرخ بیکاری در خراسان رضوی افزود: بیش از ۱۵۸ هزار فرصت شغلی جدید در یک سال اخیر در استان ایجاد شده است.


وی گفت:: این در حالیست که خراسان رضوی ۸۶۵ میلیارد تومان در همین مدت متحمل خسارت بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل و خشکسالی شده بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان رضوی هم در این جلسه افزود: دولت موظف است تا پایان برنامه ششم توسعه سالانه ۸۷ هزار شغل جدید در استان خراسان رضوی ایجاد کند.

دکتر رضا جمشیدی افزود: امیدواریم که نرخ بیکاری استان از بیش از ۱۳ درصد در امسال به ۷ درصد تا پایان برنامه ششم توسعه کاهش یابد.

وی گفت:: تا سال ۱۴۰۰ باید ۴۹۳ هزار شغل جدید در استان ایجاد شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه برای ایجاد این تعداد شغل باید ۶۲ هزار میلیارد تومان منابع مورد نیاز برای سرمایه گذاری در استان ایجاد شود افزود: همچنین برای تحقق این تعداد شغل باید سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی در خراسان رضوی تجهیز شود.

انتهای پیام//ف.ج
 

جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان رضوی

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار