لرستانی‌ها بیش از سه میلیارد و ۶۱۹ میلیون تومان طی شش ماهه نخست سال‌جاری در قالب صدقات به نیازمندان کمک کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سیدحمید علوی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد لرستان در تشریح چگونگی صرف صدقات در امور محرومان گفت: ۲۳۳ هزار و ۵۴۱ صندوق صدقه کوچک، متوسط و بزرگ در استان نصب شده است.

وی با بیان این‌که لرستانی‌ها بیش از سه میلیارد و ۶۱۹ میلیون تومان طی شش ماهه نخست سال‌جاری در قالب صدقات به نیازمندان کمک کردند، درباره صرف صدقات مردمی در امور محرومان گفت: صدقات مردم در بخش‌های درمان، کمک معیشت زندگی، جهیزیه، مسکن مددجویی، امور تحصیلی، فرهنگی و اشتغال و خودکفایی برای خانوارهای نیازمندان هزینه شده است.

علوی با اشاره به این‌که در سال‌های اخیر با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و درگاه‌های الکترونیکی جذب مشارکت‌های مردمی آسان‌تر انجام می‌شود، افزود: صندوق‌های صدقه کمیته امداد یکی‌از راه‌های جذب مشارکت‌های مردمی است که در اماکن مختلف شهری و روستایی، ادارات و نهادها نصب و توزیع شده است.

وی با بیان این‌که خیران و نیکوکاران لرستانی همواره در کمک‌رسانی به محرومان با کمیته امداد مشارکت داشته‌اند، اظهار کرد: سال گذشته از طریق بیش‌از ۲۳۶ هزار و ۴۰۴ صندوق صدقه بیش‌از شش میلیارد و ۹۷۳ میلیون تومان جذب و در امور مددجویان و نیازمندان هزینه شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان لرستان با اشاره به این‌که کمیته امداد تدابیری را برای جلوگیری از سرقت از صندوق صدقات و سرعت بخشی به فرایند خدمت‌رسانی مدنظر دارد، گفت: نیکوکاران با استفاده از روش‌های الکترونیکی و درگاه‌های اینترنتی می‌توانند در امور خدمت‌رسانی به نیازمندان و مددجویان سهیم باشند.

انتهای پیام/د

جمع‌آوری ۳۰ میلیارد ریال صدقه از ۲۳۳ هزار صندوق در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.