آیت الله مکارم شیرازی توجه به دنیا و مقام و منصب، بی عملی و غرور را آسیب جدی علم و عالمان خواند و از طلاب و فضلای حوزه خواست به شدت از آن پرهیز کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛  آیت الله مکارم شیرازی امروز در گردهمایی مراکز حوزوی تحت اشراف ایشان به مناسبت آغاز سال تحصیلی و معرفی افراد برگزیده، با اشاره به آسیب های متعدد برای علم و عالمان، توجه به دنیا و مقام و منسب، علم بدون عمل و غرور را از مهمترین آن ها دانست و افزود: هرکس گرفتار این بلاها شود به شدت آسیب می بیند.

وی با اشاره به گزارش فعالیت های ارائه شده مراکز حوزوی شش گانه تحت  اشراف و ابراز خرسندی از این فعالیت ها بر ضرورت گسترش هرچه بیشتر کمی و کیفی برنامه های آنها تاکید کرد.
آیت الله مکارم شیرازی انتشار فعالیت های علمی، تخصصی و تبلیغی این مراکز را در جهت تبلیغ فرهنگ و معارف اهل بیت و مکتب تشیع، کاری اساسی و باعث تشویق دیگر مراکز حوزوی، آگاهی افراد خارج حوزه از این فعالیت ها و اثبات فعالیت حوزه علمیه قم به عنوان بزرگترین حوزه علمیه جهان اسلام و فعال در متن امور اساسی اسلامی دانست و بر ضرورت گسترش آن تاکید کرد.
در این مراسم مسئولان حوزه علمیه امام کاظم، مرکز تخصصی فقه حوزه علمیه امام کاظم، مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن، شیعه شناسی، موسسه تحقیقاتی دارالاعلام لمدرسه اهل بیت، و مدرسه عالی فقه و اصول گزارشی از فعالیت ها و برنامه های در حال اجرا بیان کردند.
در پایان این مراسم از طلاب و فضلای برگزیده این مراکز تجلیل شد.
 
 
 
انتهای پیام/ت
 
 

بی عملی و غرور آفت جدی علم و عالمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار