همایش بین المللی پایش و کنترل بیماری هاری با هدف اجرای طرح‌های مشترک با کشور‌های دنیا برای مقابله با این بیماری امروز در دانشگاه شمال آمل آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، آسوری رئیس پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور گفت: استادان و پژوهشگرانی از کشور‌های، فرانسه، افریقای جنوبی، جمهوری آذربایجان، عراق، لیبی، مراکش، بوتان، پاکستان، بنگلادش، ترکیه، اسپانیا و هند حضوری و نمایندگانی از کشور‌های بلژیک، ایتالیا و انگلیس به صورت ویدئو کنفرانس در همایش بین المللی پایش و کنترل بیماری هاری حضور دارند و درباره آخرین دستاورد‌های علمی خود با هم بحث و تبادل نظر می‌کنند.


وی افزود: جلب اعتماد نهاد‌های بین المللی برای محوریت ایران در امر پیشگیری از بیماری هاری در منطقه، تبدیل مدل کنترل این بیماری و اجرای طرح‌های مشترک با کشور‌های دنیا برای مقابله با این نوع بیماری از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.


رئیس پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور گفت: در این همایش ۱۱ روزه که تا ۲۷ مهر ادامه دارد، ۱۱ روز کارگاه‌های تخصصی و دو روز آزمایشی تشکیل می‌شود و ۷ روز آموزش تئوری و دو روز حضور در میدان و تزریق واکسن هاری به سگ آموزش داده می‌شود.


آسوری افزود: برای شرکت در این کارگاه بین المللی ۸ ماه پیش فراخوان داده شد که ۶۸ نفر در مرحله نخست پذیرفته شدند و در مرحله بعد طی آزمون مجازی ۲۲ نفر برای شرکت در کارگاه آموزشی بین المللی ایران دعوت شدند.


کارگاه بین المللی پایش و کنترل بیماری هاری که ساعتی پیش آغاز شد، نمایندگان شبکه انیستیتو پاستور دنیا، سازمان بهداشت جهانی (اچ دبلیو او)، سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی (فائو)، سازمان جهانی بهداشت دام (او آی ایی)، کنسرسیوم جهانی بیماری‌های عفونی و نماینده مشارکت دانشگاه لوزان سوئیس حضور دارند.


انتهای پیام/ع


همایش بین المللی پیشگیری از هاری امروز در آمل آغاز بکار کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار