رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: واکسیناسیون علیه بیماری هاری در خراسان جنوبی 34 درصد افزایش یافته است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ دکتر دادفر،رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی خراسان جنوبی گفت : از ابتدای امسال بیش از 4 هزار و 100 قلاده سگ علیه بیماری خطرناک و کشنده هاری در سطح استان ایمن شده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 34 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود یک هزار قلاده کمتر نسبت به سال جاری واکسینه شده است،افزود : وجود این بیماری خطرناک در برخی استان های کشور و همچنین آمار تلفات بالای انسانی در کشورهای پاکستان و افغانستان در اثر گزش سگ، ضرورت افزایش آمار و سطح پوشش واکسیناسیون سگ های استان را دو چندان کرد، از این رو با برنامه ریزی و پیگیری های صورت گرفته از طریق سازمان دامپزشکی کشور واکسن بیشتری نسبت به سال های گذشته تأمین و به صورت رایگان جمعیت سگ های گله و صاحبدار علیه این بیماری ایمن شدند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی خراسان جنوبی گفت:واکسیناسیون گسترده، قلاده گذاری، صدور شناسنامه بهداشتی و آموزش دامداران به عنوان مهمترین عوامل نبود بیماری هاری در استان است.

دکتر دادفر افزود: این بیماری بیش از پنج سال است که در استان دیده نشده است و فقط یک مورد مشکوک در شهرستان قاین وجود داشت که پس از نمونه گیری و ارسال به تهران خوشبختانه منفی اعلام شد.
انتهای پیام/ب


واکسیناسیون بیش از 4 هزار و 100 قلاده سگ علیه بیماری هاری در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.