رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به چالش‌های پیش روی این دانشگاه در دولت دوازدهم از لزوم تغییر نگاه مسئولان دانشگاه‌ها به بودجه دولتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی جعفریان رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم تودیع معارفه رئیس دانشگاه  علوم پزشکی تهران که امروز در این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه این مراسم همیشه از سال‌های گذشته تاکنون با شیرینی همراه بوده است، گفت: روسای جدید و قدیم دانشگاه همه به دلیل تعاملی که با یکدیگر داشتند موجب شدند که این مراسم با ناراحتی همراه نباشد.

جعفریان با اشاره به بیان گزارشی در مورد اقدامات انجام شده در چهار سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: مهر 92 که من به عنوان رئیس دانشگاه انتخاب شدم وزیر بهداشت بر هم فکری استادان استفاده از نیروهای جوان و نخبه و ایجاد فضایی با نشاط زنده و سیاسی تاکید داشتند، همچنین نقشه علمی دانشگاه طبق برنامه سلامت دولت یازدهم طراحی شد.

چالش‌های پیش روی دانشگاه علوم پزشکی تهران در دولت دوازدهم

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراجعه بین المللی جایگاه خوبی را کسب کرد و ما نخستین نظام مدیریت آکادمیک را برای انتخاب رئیس دانشکده‌ها در کشور به کار گرفتیم.

جعفریان افزود: به سفارش رئیس جمهور طرح دست‌های مهربان که طرحی جهادی است در علوم پزشکی تهران آغاز شد و 14 دوره آن با 19 هزار ویزیت تخصصی به صورت داوطلبان و رایگان در جنوب شهر تهران انجام شد.

کسب رتبه نخست علوم پزشکی تهران رتبه در مجموعه دانشگاه‌های وزارت علوم و بهداشت

وی ادامه داد: بهمن 94 طرح تحول آموزش پزشکی به دانشگاه‌ها ابلاغ شد و در سال 95 با تاکید طرح تحول سلامت به بهداشت شبکه بهداشتی در تهران تکمیل شد.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: بیش از 60 جلسه هیئت رئیسه در محیط‌های دانشگاهی حاضر شدند و من به شخصه 900 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران چهره به چهره دیدم و در مورد مشکلات و موضوع‌های مختلف بحث کردیم و در این چهار سال 48 گزارش ماهانه داده شد.

جعفریان با بیان اینکه علوم پزشکی تهران در عرصه بین المللی خوش درخشیده است، عنوان کرد: در دانشگاه بیش از 800 دانشجوی خارجی داریم و علوم پزشکی تهران توانست در گروه M8 عضو شود و ارزیابی فدراسیون پزشکی از دانشکده پزشکی علوم پزشکی تهران بسیار خوب بود.

چالش‌های پیش روی دانشگاه علوم پزشکی تهران در دولت دوازدهم

وی ادامه داد: علوم پزشکی تهران رتبه اول کشور در مجموعه دانشگاه‌های وزارت علوم و بهداشت کسب کرده است و در بین دانشگاه‌های کشورهای اسلامی رتبه 6 و در پزشکی بالینی رتبه 1 و در حوزه بین المللی پزشکی ما رتبه 108 را اذعان خود کرده است.

وی ادامه داد: علوم پزشکی تهران در بین دانشگاه‌های وزارت علوم و بهداشت بالاترین H-Index  را دارد و این به دین معناست که توانستیم افزون پیشبرد طرح تحول سلامت توانسته‌ایم مسیر علمی را به خوبی دنبال و نتایج قابل قبولی کسب کنیم.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به چالش‌های داخلی و بیرونی این دانشگاه گفت: یکی از مهمترین چالش‌های داخلی دانشگاه نگاه بین نسل اول و دوم دانشگاهی است نگاه دانشگاه‌ها در کشور ما این گونه است بودجه دولتی باید بیاید که ما کارمان را انجام دهیم اما این نگاه باید تغییر کند.

چالش‌های پیش روی دانشگاه علوم پزشکی تهران در دولت دوازدهم

هیئت امنای دانشگاه‌ها باید نقش مهمی در تصمیمات داشته باشند

وی افزود: در این دوره ما برای تعیین بودجه و افزایش بهره وری روی فناوری تاکید کردیم اما اقدامات  انجام شده کافی نیست و باید کار آفرینی و خلق ثروت با ایجاد ظرفیت‌های جدید ایجاد کنیم.

جعفریان ادامه داد: پس از جلسه روسای هیئت امنای دانشگاه‌های کشور نامه‌ای به وزیر بهداشت نوشتم مبنی بر آنکه هیئت امنای دانشگاه‌ها باید در تصمیمات نقش مهمی داشته باشند و در این زمینه پاسخگو باشد و خوشبختانه وزیر با این موضوع موافقت کردند و امیدوارم در دولت دوازدهم دانشگاه‌ها در این مسیر حرکت کنند که دانشگاه‌ را هیئت امنا اداره کنند.

جعفریان گفت: خدا را شکر می‌کنم که بدون هیچ روابط سببی، نصبی و ژنی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران انتخاب شدم و ر حضور شما شهادت می‌دهم که اجازه ندادم خودم و دیگران منافع ثانوی را منافع دانشگاه ترجیح دهند، البته ممکن است برخی منافع دانشگاه اشتباه انتخاب شده باشد و خوشحالم که از این مسئولیت سنگین رهایی پیدا کردم و از امشب راحت‌تر می‌خوابم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.