شورا‌ها و دهیاران به عنوان حلقه ارتباطی با متولیان ایجاد امنیت و روستاییان، نقش اساسی در امنیت مردم برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سرهنگ یارعلی نیازی معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی مازندران در همایش مشترک فرماندهان انتظامی، شوراها، دهیاران و بخشداران که در سالن غدیر ستاد انتظامی استان برگزار شد، گفت: پلیس متولی اصلی تامین امنیت در جامعه است و رویکرد پلیس در ایجاد امنیت پایدار مبتنی بر جامعه محوری و استفاده از نقش ارزنده مشارکت مردم در تقویت امنیت عمومی است.


وی افزود: مسئولان شهری و روستایی مهمترین حلقه ارتباطی بین پلیس و مردم هستند که برای تامین امنیت مردم باید تعامل و همکاری‌های تنگاتنگی با پلیس داشته باشند.


معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان با تاکید بر این که دهیاران و شورا‌ها باید احساس مسئولیت کرده و در تامین امنیت منطقه پیشقدم باشند، گفت: قانون مداری و عمل به قانون باید در روستا‌ها فرهنگ سازی شود.


وی افزود: توجه بیشتر به روستا‌ها به ویژه مناطق محروم ضروری بوده و همواره باید مورد تاکید مسئولان امر باشد.


سرهنگ نیاری با اشاره به شعار هفته ناجا، پلیس برای امنیت، امنیت برای همه، در شعار سال نیروی انتظامی گفت: امنیت برای همه آحاد مردم بدون در نظر گرفتن همه سلایق و قومیت‌های نژادی و دینی است و تنها کسانی باید احساس ترس کنند که درصدد آسیب و یا از بین بردن امنیت مردم هستند.


معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی مازندران گفت: امنیت یک پیش‌نیاز اساسی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است و از این رو امنیت باید مردمی شود چراکه افزایش مشارکت مردمی در ایجاد امنیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی، جرایم و ناهنجاری‌ها اثرگذار خواهد بود.


انتهای پیام/ع


شورا‌ها و دهیاران نقشی اساسی در تامین امنیت مردم دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.