فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی ،گفت : اصناف و کسبه ، همیاران پلیس در اجرای امر به معروف و نهی از منکر و تامین امنیت در جامعه هستند.

 اصناف ، همیاران پلیس در اجرای امر به معروف و نهی از منکربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سردار محسن حسن خانی فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی ،در همایش پلیس ، امنیت و اصناف افزود : یکی از تکالیف نیروی انتظامی اصناف ، همیاران پلیس در اجرای امر به معروف و نهی از منکر حفظ ارزش ها با اجرای امر به معروف و نهی از منکر است و در این میان اصناف و بازاریان نقش تعیین کننده ای دارند.

وی گفت : متاسفانه در بازار لباس هایی عرضه می شود که پشت پرده آن ترویج فرهنگ منحط غربی در قبال سود ناچیز اقتصادی است.

سردار حسن خانی خاطرنشان کرد : در برخی حوزه ها شاهد اختلاط های فرهنگی هستیم ولی باید با احیای امر به معروف و نهی از منکر این مسائل در چارچوب عرف جامعه رفع شود.

فرمانده انتظامی استان افزود : اصناف می توانند با همکاری همدیگر از فروش کالاهای قاچاق و اجناس خارجی که مشابه داخلی دارد جلوگیری کنند.

وی تامین امنیت را وظیفه اصلی نیروی انتظامی دانست و گفت: امنیت پایدار باید مردم محور باشد و بالاترین جهاد در جامعه، ایجاد اشتغال برای جوانان است.

سردار حسن خانی با انتقاد از برخی معضلات ترافیکی در حوزه شهرسازی ادامه داد : متاسفانه مراکز تجاری و پزشکی در پرترافیک ترین مناطق شهری ساخته شده اند بدون اینکه به یکی از ملزومات آنها که ساخت پارکینگ است توجه شود.

وی تصریح کرد : امروز نیازمند ایجاد زیرساختهای لازم برای کلان شهر تبریز هستیم، اما برای یک میلیون خودرویی که در شهر تبریز در حال تردد هستند، فقط چند پارکینگ احداث شده است.

فرمانده انتظامی استان، از اجرای طرح های زوج و فرد به عنوان مسکن های موقت در کاهش ترافیک یاد کرد و گفت: لازم است برای ایجاد شهرک سلامت و ساماندهی اصناف پر سر و صدا در محدوده شهر، برنامه ریزی صورت گیرد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان نیز در این همایش از اصناف به عنوان ویترین جامعه اسلامی ایران یاد کرد و گفت: نیروی انتظامی در مقابله با شبکه های زیرزمینی و شبکه های قاچاق فعالیت مطلوبی داشته است.

سرهنگ محمدحسن پاشا برخورد با واحدهای صنفی فاقد پروانه، برخورد با شبکه های ترویج فساد و فحشا، بررسی ساماندهی اسامی اصناف و برخورد با واحدهایی که محل مفسده گزارش شده بودند را از جمله اقدامات پیشگیرانه پلیس امنیت عمومی استان برشمرد.

غلامعلی راستی قائم مقام سازمان صنعت معدن و تجارت نیز گفت: هم اکنون 120 هزار واحد صنفی با بیش از 400 اتحادیه صنفی در استان فعال هستند و انتظار داریم با همکاری نیروی انتظامی مسائل و مشکلات اصناف فعال در استان حل شود.

در این مراسم از اصناف نمونه و همیاران پلیس تجلیل شد.

انتهای پیام/خ

برخورد با شبکه های ترویج فساد و فحشا درآذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.