مشکل کمبود معلم در آموزش و پرورش خوزستان حل شد

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی آموزش و پرورش خوزستان از رفع مشکل کمبود معلم در آموزش و پرورش استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حرج چلداوی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به جذب 2 هزار نیرو از طریق فراخوان، اظهار کرد: اکنون در مجموع 6 هزار و 500 نیرو جذب و این کمبود تقریبا رفع شده است.

وی بیان داشت: اکنون از طریق این فراخوان، 2 هزار نیروی حق‌التدریس جذب بدنه شد.

چلداوی تصریح کرد: همچنین 3 هزار نیروی حق‌التدریس دیگر نیز از سال‌های گذشته جذب شدند و اکنون در مجموع 5 هزار نیروی حق‌التدریس در آموزش و پرورش در حال کار هستند، یک‌هزار و 500 نیرو نیز از دانشگاه فرهنگیان و از طریق مراحل استخدامی جذب آموزش و پرورش شدند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی آموزش و پرورش خوزستان اذعان داشت: ما 10 هزار نیرو کم داشتیم که اکنون در مجموع 6 هزار و 500 نیرو جذب شده‌ است و این کمبود تقریبا رفع شد. اکنون کمبود 3 هزار و 500 نیروی دیگر وجود دارد که معلمان رسمی به صورت اضافه کار، آن را جبران می‌کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: این کمبود نیرو در مناطقی مانند نواحی اهواز، شوشتر، خرمشهر، آبادان، اروندکنار، عشایر، مسجدسلیمان و اندیکا بیش از مناطق دیگر وجود داشت.

وی در خصوص کلاس‌هایی که هنوز دچار نبود معلم هستند، گفت: این مشکل داخلی است، یعنی معلمان به مناطق اعزام شده و محل خدمت برای آن‌ها مشخص شده است، اما در خود منطقه سازماندهی کافی صورت نگرفته و معلم‌ها به دنبال جابه‌جایی در منطقه هستند که نهاد‌های نظارتی و حراست و بازرسی از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش مرتب پیگیر این موضوعات هستند.

انتهای پیام/گ

حل مشکل کمبود معلم در آموزش و پرورش خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.