بزرگان، ریش سفیدان، معتمدین؛ و افراد ذی نفوذ می‌توانند تاقبل ازآنکه جرمی اتفاق بیفتدبا امربه معروف ونهی از منکر افراد را به راه درست هدایت کنند

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛بیژن سوری، رئیس دادگستری پلدختر در همایش پلیس، معتمدین، شورا‌های اسلامی شهر و خیرین امنیت ساز که به همت فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان درسالن شهیدآوینی اداره فرهنگ وارشاداسلامی پلدختر برگزار شده بود، گفت: نیروی انتظامی مظهر اقتدار، نظم و امنیت بوده و ذهنیت فکری وروانی که ما ازامنیت درسطح کشور و  پلدختر داریم مدیون سبز پوشان نیروی انتظامی است.

وی بابیان اینکه درپیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات بهترین موضوعی که بایستی در دستور کار قرار گیرد انجام فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر می‌باشد گفت: سران طوایف، بزرگان، ریش سفیدان و معتمدین منطقه می‌توانند کمک بزرگی به حل اختلافات بکنند، چون سنگینی پرونده‌های اختلافات خانوادگی کمر همکاران قضائی ما را در شهرستان خم کرده است.

«سوری» پایه واساس جامعه را نهاد خانواده دانست و افزود: بزرگان، ریش سفیدان، معتمدین؛ و افراد ذی نفوذ ازطریق خانواده ها می توانند تا قبل از آنکه مشکلی پیش بیایدو یاجرمی اتفاق بیفتد با امربه معروف و نهی از منکرمردم را به راه درست هدایت کنند.

نقش بسزای فریضۀ امر به معروف و نهی از منکر در امنیت و آرامش جامعه

رئیس دادگستری پلدختر به نقش باور‌های دینی در پیشگیری از جرم اشاره کرد و یادآور شد: در یک خانواده مذهبی و انقلابی وقتی مدیر خانواده خوب مدیریت می‌کند فرزندان به سمت ارتکاب جرم نمی‌روند.

بیژن سوری از نیروی انتظامی بعنوان خط مقدم برخوردبابی نظمی ها یاد کرد و افزود: در بحث پیشگیری از وقوع جرم یکی ازمواردی که باید مورد توجه همگان قرار گیرد تعامل بین مسولان و مردم با مسئولان است.

انتهای پیام/د

فریضۀ امربه معروف و نهی از منکر نقش بسزائی در امنیت و آرامش جامعه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.