رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه ۲ درصد از صنایع متوسط و بزرگ کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛نعمت الله حقیقی رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت استان کرمانشاه  بابیان اینکه در استان ۵ درصد صنعت بزرگ و ۴ درصد صنعت متوسط داریم و به میانگین کشور نزدیک هستیم گفت: به لحاظ سرمایه گذاری در منطقه با فاصله زیاد به استان‌های همجوار رتبه یک را داریم اما به لحاظ تعداد واحدهای صنعتی و مشارکت مردمی وضعیت خوبی نداریم.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه سرانه سپرده گذاری ۸.۵ میلیون و در کشور ۱۲.۵ میلیون است، گفت: ۸۱۵ فقره جواز تاسیس صنعتی صادر کردیم و در منطقه رتبه سوم را داریم اما هنوز ما سرمایه گذاران را متعاقد نکرده‌ایم منطبق با وضعیت استان جذب کنیم.

حقیقی یادآور شد: هم‌اکنون ۳.۶ میلیون تن تولید سیمان داریم و استان پنجم کشور هستیم همچنین ۶۰ هزار تن محصولات کشاورزی را به محصولات صنعتی تبدیل کردیم و ۷۵درصد از ذخایر قیر طبیعی کشور متعلق به استان ما است .

وی یکی از مشکلات استان را تامین منابع مالی برای سرمایه در گردش دانست و افزود: بدون تامین منابع مالی و بدون کمک های فنی اعتباری معضل بیکاری حل نمی‌شود از دیگر مشکلات بوروکراسی است و باید مد نظر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باشد.

 

انتهای پیام/ز

 بوروکراسی یکی از مشکلات استان است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.