مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه از برگزاری کارگاه آموزش آهنگری و چاقوسازی در مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان دالاهو خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ داود ناصری امید مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه گفت: صنعت چاقوسازی و آهنگری درشهرستان کرندغرب استان کرمانشاه ظرفیت تبدیل شدن به یک قطب تجاری درغرب کشور را دارد چرا که افزایش درآمد سرانه استان با توسعه مشاغل کوچک میسر می‌شود.


وی با تاکید بر ضرورت آموزش صنعت چاقوسازی به نسل جدید برای پیشگیری از مغفول ماندن این صنعت دیرینه‌ گفت: گسترش مشاغل کوچک و خانگی و زود بازده برای رفع معضل بیکاری و افزایش درآمد سرانه اقشار آسیب پذیر و جویای کار ضروری است.


ناصری امید گفت: با توجه به ظرفیت ها و منابع فراوانی که استان کرمانشاه در اختیار دارد حوزه‌هایی چون مشاغل خانگی و صنایع دستی وجود دارند که با کمترین سرمایه گذاری می توانند مشاغلی را ایجاد کنند.


وی با تاکید بر حمایت از این صنعت دیر پا در استان کرمانشاه گفت: ما با حمایت و حفظ و نگهداری از این صنعت می‌توانیم نسبت به صادرات این صنعت قدیمی در استان کرمانشاه اقدامات مناسب و مطلوب داشته باشیم.


مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه اضافه کرد: فعالان صنعت چاقوسازی در کرندغرب دارای مهارت و تخصص بالایی هستند و اگر به این صنعت در شهرستان دالاهو توجه شود به قطب صنعتی غرب کشور تبدیل خواهد شد که هم براشتغال زایی این منطقه تاثیر خواهد داشت و هم باعث تولید و رونق فراوان این صنعت خواهد شد.


چاقو سازی دستی یا سنتی یکی از هنرهای زیبای فلزی است که در بین تمام سازندگان چاقو در ایران، چاقوی منطقه کرند غرب به عنوان بهترین چاقو به شمار می آید.


چاقو سازی در شهرستان دالاهو یا کرند غرب سابقه ای هزاران ساله دارد و هنرمندان در حال حاضر در این زمینه انواع شمشیر، کارد آشپزخانه، ساتور و انواع چاقوهای بی نظیر را می سازند.

 

انتهای پیام/ز

حمایت از صنعت چاقو سازی کرند غرب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.