عدم وجود خط پرواز عامل اصلی فعال نشدن فرودگاه پارس آباد

فرودگاه پارس آباد به دلیل عدم وجود خط پرواز فعال نشده و فعالیت خود را آغاز نکرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،سید فخرالدین هاشمی مدیر کل فرودگاه‌های استان اردبیل در خصوص اخبار ضد و نقیض فعالیت فرودگاه پارس آباد و روند عملیات عمرانی آن افزود: عملیات عمرانی فرودگاه از دو ماه قبل به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: در این فرودگاه بهسازی سطوح پروازی شامل تعریض باند از ۳۰ به ۴۰ متر و بهسازی شانه‌ها انجام شد.

مدیر کل فرودگاه‌های استان با اشاره به افزوده شدن ۲۰۰ متر به طول باند، افزود: در مجموع ۱۷ میلیارد تومان برای بهسازی سطوح پروازی هزینه کردیم.

هاشمی همچنین به بهسازی ابنیه و فنس کشی نیز اشاره کرد و گفت: تجهیزات فن‌آوری اطلاعات نیز با هزینه کرد ۱۵ میلیارد تومان در فرودگاه نصب شده و این حجم از تجهیزات، فرودگاه پارس آباد را به مراتب ارتقا یافته تر از فرودگاه اردبیل ساخته است.

وی تصریح کرد: متأسفانه دلیل عدم فعالیت فرودگاه نبود چارتر پروازی است و با توجه به بنیه مالی ضعیف سرمایه‌گذاران در اردبیل، هنوز چارتر پروازی به صورت قطعی وارد کار نشده است.

مدیر کل فرودگاه‌های استان با اشاره به انجام مذاکرات و امیدواری برای ایجاد خط پروازی افزود: در صورتی که چارتر پروازی نداشته باشیم، شرکت هواپیمایی نیز پروازی در فرودگاه دایر نمی‌کند.

هاشمی ابراز امیدواری کرد با فعالیت چارتر پروازی، پروازهای این فرودگاه نیز فعال‌شده و بتوان نسبت به توسعه خطوط پروازی در شمال استان اقدام کرد.

 

انتهای پیام/ع

عدم وجود خط پرواز در فرودگاه پارس آباد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۹ مهر ۱۳۹۶
مقصر مسئولین استانی