تخصیص اعتبارات در حوزه پدافند غیرعامل سرمایه گذاری برای آینده کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بهنام برارزاده دبیرکارگروه پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی مازندران در پنجمین جلسه پدافند غیرعامل تحت عنوان مبارزه با آفت شب پره گفت: در هفته پدافند غیرعامل هر دستگاه اجرایی با توجه به موقعیت خود برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار دارد.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع پدافند غیرعامل در جهاد کشاورزی، افزود: جایگاه بخش کشاورزی در اقتصاد کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور از شاخص‌های متعددی برای توسعه برخوردار است و ماموریت جهاد کشاورزی در تامین امنیت و سلامت غذایی کشور، سبب می‌شود تا این مولفه‌ها از زوایای مختلفی مورد ارزیابی قرار گیرد.

دبیرکارگروه پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی مازندران گفت: پدافند غیرعامل به مجموعه‌ای از اقدامات غیرمـسلحانه گفته می‌شود که افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

برارزاده با بیان اینکه جهاد کشاورزی با وجود محدودیت‌های اعتباری، پدافند غیرعامل را به عنوان یک اولویت در دستورکار قرار داده تا با استفاده از این امر خطرات احتمالی به بخش کشاورزی کاسته شود، افزود: تخصیص اعتبارات در حوزه پدافند غیرعامل سرمایه گذاری برای آینده کشاورزی است.

مدیر حراست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کارگروه پدافند غیرعامل سازمان جهاد کشاورزی مازندران آموزش‌های مستمر و به روز به کارشناسان حوزه زیستی و جهاد کشاورزی و انتقال آموزش به کشاورزان و افرادی که در خط مقدم تولید محصولات کشاورزی و دامی قرار دارند ارایه کرده است.

وی فرهنگ سازی و کسب آمادگی و افزایش توانمندی در برابر تهدیدات، استفاده بهینه و به موقع از تمامی امکانات دولتی و توانایی سازمان جهاد کشاورزی در راستای مقابله با آثار سوء حملات بیوتروریستی را از اهدافی که در حوزه پدافند غیرعامل از سوی سازمان جهاد کشاورزی مازندران دنبال می‌شود اعلام کرد.

انتهای پیام/آ

آغاز بکار پدافند غیرعامل در جهاد کشاورزی مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.