استفاده از شیوه‌های مکانیکی و تلفیقی در مبارزه با آفات در دستورکار جهاد کشاورزی محمودآباد است.

مبارزه مکانیکی و تلفیقی در دستورکار جهاد کشاورزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد صادقی مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: جهاد کشاورزی با رویکرد مصرف بهینه سم و کود و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی برای تولید محصول سالم اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی برای آشنایی باغداران به شیوه‌های اجرایی کنترل آفات به غیرشیمیایی اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه مبارزه با آفات به روش بیولوژیک در کشاورزی مبتنی بر فناوری‌های روز دنیا است، افزود: برخی افراد کشاورزی ارگانیک را بسیار سنتی و غیرمدرن می‌دانند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه سلامت تولیدات کشاورزی به دلیل مصرف کود‌ها و سموم شیمیایی در معرض تهدید قرار می‌گیرد، گفت: اساس کار در تولیدات کشاورزی باید تامین کننده سلامت مردم بواسطه مصرف فرآورده‌های غذایی سالم باشد و اساس و فلسفه مبارزه با آفات در جهاد کشاورزی، استفاده از شیوه‌های مکانیکی و تلفیقی است و اگر این روش‌ها جوابگو نبود استفاده از روش‌های شیمیایی باید انجام شود.

صادقی افزود: بهبود شرایط سلامت افراد، ایجاد و حفظ امنیت اقتصادی، ایجاد خوداتکایی در تولید محصولات کشاورزی، کاهش آلودگی خاک و دوام و ماندگاری بیشتر محصولات تولیدی از نتایج هدایت کشاورزان و باغداران به تولید محصول ارگانیک و عاری از هرگونه سموم شیمیایی در کلاس‌های آموزشی است.

انتهای پیام/آ

مبارزه طبیعی با آفت در باغ‌های مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.