رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دلفان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ مترمکعب طرح آبخیزداری در شهرستان دلفان انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی احمد بزرگی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ مترمکعب طرح آبخیزداری در شهرستان دلفان انجام شده است گفت: از این میزان یک هزار و ۵۶۳ مترمکعب بند سنگی ملاتی در روستای اسلام‌آباد و ۵۴۰ مترمکعب بند سنگی ملاتی نیز در کاکاوند غربی انجام شده است.

وی با اشاره به هزینه انجام شده برای انجام این طرح‌ها، افزود: در مجموع برای اجرای این طرح‌های آبخیزداری مبلغ سه میلیارد ریال هزینه صرف شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دلفان با اشاره به قرق دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی مرتعی شهرستان دلفان، عنوان کرد: به‌منظور جلوگیری از ورود دام به مراتع و ایجاد فرصت زادآوری بذور، حفظ و افزایش گیاهان مرتعی، تجدید پوشش گیاهی، جلوگیری از تخریب مراتع و همچنین ایجاد اشتغال، این حجم از اراضی مرتعی شهرستان قرق شده است.

وی بیان کرد: همچنین در راستای تأمین و جبران بخشی از خسارت‌های وارده به مرتع‌داران، سه هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع حوزه این شهرستان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفته است.

بزرگی گفت: شهرستان دلفان دارای بیش از ۷۵ هزار هکتار اراضی جنگلی و بیش از ۹۸ هزار هکتار اراضی مرتعی است.

انتهای پیام/د

بیش از ۲ هزار مترمکعب طرح آبخیزداری در شهرستان دلفان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.