معاون توسعه روستایی رئیس جمهور گفت: باید 11 هزار میلیارد تومان را به صورت منطقه و پروژه محور به مناطق روستایی تخصیص دهیم.

11 هزار میلیارد تومان به صورت منطقه و پروژه محور به مناطق روستایی اختصاص می‌یابد/تقسیم تسهیلات، منطقه محور استابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح برداشت 1 و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها، گفت: طبق این طرح به دولت اجازه داده شد تا 1 و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی وام بدون کارمزد برای اشتغال روستائیان و عشایر داده شود و وامی که بانک‌ها هم در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند، 18 درصد کارمزد دارد.

رضوی اضافه کرد: زمانی که این دو وام با یکدیگر تلفیق شود کارمزد 9 درصدی خواهد داشت اما از آنجایی که پیش از این اعلام کردیم کارمزد وام باید 6 درصد باشد، دولت 3 درصد از کارمزد این وام را به عنوان یارانه پرداخت می‌کند که البته این سه درصد هم تصویب شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور اظهار کرد: اگر شورای پول و اعتبار کارمزد این وام را به جای 18 درصد، 15 درصد تصویب کند، آن زمان دولت باید نرخ سود این وام را 3 درصد در نظر بگیرد که این حالت به سود کشاورزان خواهد بود.

وی تصریح کرد: 1 و نیم میلیارد دلار حدودا معادل 6 هزار میلیارد تومان است و برای اینکه در اعداد و ارقام اعتبارات، صحیح و به‌جا خرج شود، باید 11 هزار میلیارد تومان را به صورت منطقه و پروژه محور به مناطق مورد نظر تخصیص دهیم.

رضوی با بیان اینکه تقسیم تسهیلات، منطقه محور خواهد بود اما به مسئله پروژه محور هم توجه داریم، خاطرنشان کرد: اعتبارات به صورت منطقه‌ای اختصاص می‌یابد اما در عین حال به پروژه‌ها هم توجه می‌کنیم، چراکه ممکن است در یک منطقه پروژه‌ای مهم وجود داشته باشد اما بحث محرومیت زدایی وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار