پیش‌بینی می‌شود شبدر برسیم در ۷۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی کشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قاسم حکمت شعار مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه شمالی با بیان اینکه شبدر برسیم دارای یک ریشه ضخیم، عمودی و کم عمق است و دارای انشعابات زیرزمینی کمی است، گفت: ریشه‌ها گاهی اوقات به عمق ۶۰ تا ۸۰ سانتی‌متر هم نفوذ می‌کنند و ریشه آن مانند یونجه عمیق نیست، اما مانند یونجه دارای گره‌های حاوی باکتری تثبیت کننده ازت است.

وی افزود: شبدر برسیم همانند یونجه به کم آبی مقاوم بوده ولی در خاک‌های مرطوب نسبت به یونجه و شبدر شیرین تحمل بیشتری دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی گفت: باتوجه به شرایط اقلیمی و رونق حرفه دامداری در این منطقه، کشت شبدر برسیم از استقبال زیادی برخوردار است.

حکمت شعار با بیان اینکه مقدار تولید فرآورده‌های دامی بستگی به تامین علوفه کافی برای دام‎ها دارد، افزود: گیاهان علوفه‌ای نـه تنهـا سبب رفـع نیـاز علوفه حیوانات می‌شود بلکه در شرایط اقلیمی کشور نقش بسیار ارزنده‌ای در حفاظت خاک و جلـوگیری از حـوادثی مانند سیل دارد.

وی گفت: با آغاز کشت شبدر برسیم در این شهرستان، تاکنون ۷ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم بذر شبدر برسیم در سطح ۲۸۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی این منطقه کشت شده و پیش‌بینی می‌شود امسال سطح زیر کشت این محصول به ۷۰۰ هکتار برسد.

انتهای پیام/آ

کشت شبدر در سوادکوه شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار