به دنبال اعمال فشار آمریکا علیه رسانه‌های روسیه، مسکو قصد داری اقدامی مشابه علیه رسانه‌های آمریکایی انجام دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ پس از اعتراض وزارت امور خارجه روسیه به اعمال فشار غیرقانونی آمریکا علیه رسانه های این کشور، این بار وزارت دادگستری روسیه اعلام کرد به زودی تدابیری برای مقابله به مثل با رسانه‌ های آمریکایی در پیش می گیرد.

دفتر مطبوعاتی وزارت دادگستری روسیه اعلام کرد هشدارهایی برای رسانه های آمریکایی فعال در خاک فدراسیون روسیه ارسال کرده و به آنها در خصوص احتمال محدودسازی فعالیت هایشان خبر داده است. این اقدام پاسخی قاطع به سخت‌گیری‌های بیش از اندازه دولت آمریکا علیه رسانه های روسی فعال در این کشور است.

وزارت دادگستری روسیه اعلام کرد در قانون مربوط به «فعالیت رسانه‌های گروهی» این کشور بخشی وجود دارد که امکان اعمال محدودیت‌ برای برخی از رسانه های خارجی را که عملکردی غیرحرفه ای دارند، فراهم می کند.

در بیانیه وزارت دادگستری روسیه آمده است: نامه هشدار دهنده به رسانه های آمریکایی به منظور اخطار به آنها ارسال شده است. اگر فشارهای واشنگتن بر رسانه های روسی در آمریکا ادامه یابد، ما نیز در روسیه محدودیت هایی را برای فعالیتهای رسانه های آمریکایی در روسیه اعمال می کنیم.

«ماریا زاخاروا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، روز گذشته اعلام کرد امکان مقابله به مثل با آمریکا و ایجاد محدودیت هایی برای رسانه های این کشور در روسیه وجود دارد.

شبکه روسی راشاتودی ماه گذشته اعلام کرد در آمریکا تحت شدیدترین محدودیت ها قرار دارد و یک عضو دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا نیز درخواست کرده نام راشاتودی به عنوان «جاسوس بیگانه» در نظر گرفته شود.

همچنین به راشاتودی تا 17 اکتبر فرصت داده شده است تا به عضویت نهاد «فارا»، قانون ثبت نام نمایندگان خارجی، درآید. این قانون در سال 1938 و با هدف جلوگیری از تبلیغات نازی، به ویژه در سازمان های خبری، تصویب شده بود.

 

انتهای پیام/

 تهدید روسیه به محدود کردن فعالیت رسانه‌های آمریکایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار