نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند،درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بر اختصاص اعتبار جهت گسترش طرح‌های آبخیزداری در استان تأکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند،درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به جزئیات نشست خود با ریاست مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت:مدیریت بخش آبخیزداری از اهمیت مضاعفی در خراسان جنوبی برخوردار است و در این نشست موضوع کمبود آب برای روستائیان استان که حتی برای آشامیدن نیز آب ندارند مطرح شد.

وی با اشاره به وضعیت آبرسانی سیار به قریب به 500 روستای استان خراسان جنوبی افزود:در این زمینه باید اقدامات اساسی و فوری صورت گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی گفت:از جمله راه‌حل‌هایی که برای بهبود وضعیت آبی استان در این نشست ارائه شد گسترش طرح‌های آبخیزداری در استان است و درخواست ما از رئیس قوه مقننه این بود که در لایحه بودجه سال آینده رقم قابل توجهی جهت این موضوع قرار داده شود.

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی افزود:عدم کنترل و مدیریت باران‌ها در استان سبب شده تا چند برابر کمبود ذخایر آب سفره‌های زیرزمینی،آب باران هدر برود.

وی گفت:موضوع بعدی که در این نشست مطرح شد مسئله اشتغال روستائیان با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله اخیر بوده است که باید حرکت به سمت حمایت از صنایع دستی و فرش،محور کار قرار گیرد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/غ

آبخیزداری خراسان جنوبی غرق در محدودیت های اعتباری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.