تاکید بر ارتقای فرهنگ حقوقی مردم درجامعه

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه آگاهی بخشی عمومی در موضوعات حقوقی و قضایی در سطح جامعه ضروری است، بر ارتقای فرهنگ حقوقی مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام حکمتعلی مظفری رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در جلسه طرح هم افزایی دانش حقوق و قضایی جامعه، گفت: این طرح به منظور ارتقای سطح فرهنگی جامعه، آموزش حقوق شهروندی و پیشگیری از نارسائی های اجتماعی اجرا می شود.

وی اجرای این طرح را یکی از برنامه های اصلی قوه قضائیه برشمرد و اظهار کرد: با افزایش اطلاعات حقوقی افراد، نیاز آنها در مراجعه به دادگستری و حتی دستگاه های اجرایی کاهش خواهد یافت.

مظفری، رشد و ارتقای فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه، آشنا کردن مردم با حقوق و وظایف شهروندی، ارتقای فرهنگ قانون گرایی و فرهنگ نظم و انضباط اجتماعی، ارتقای فرهنگ شناخت و پاسداشت حقوق دیگران، زمینه سازی برای تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق، توسعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش، افزایش مهارت های حل اختلاف و میانجیگری و ارتقای جایگاه دستگاه قضایی و متصدیان امر قضا در میان مردم را از اهداف طرح فوق دانست.

وی ادامه داد: فرهنگ سازی در زمینه چگونگی مراجعه به دستگاه قضایی و استیفای حقوق فردی و اجتماعی از دیگر اهداف این طرح است که در قالب برگزاری دوره های آموزشی و کارگاهی، ارائه مشاوره های حقوقی و قضایی، برگزاری نمایشگاه های عرضه محصولات فرهنگی و فعالیت های تبلیغی و ترویجی در استان اجرا خواهد شد.

مظفری بر استفاده از ظرفیت رسانه های گروهی برای آموزش حقوق شهروندی و ارتقای فرهنگ حقوقی و قضایی شهروندان و همچنین بهره مندی از ظرفیت حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه ها تاکید کرد.

 

انتهای پیام/ش

 استفاده از ظرفیت رسانه های گروهی برای آموزش حقوق شهروندی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.