رئیس اداره بهزیستی جیرفت گفت: ۱۲ درصد از جمعیت این شهرستان را سالمندان تشکیل می دهند که این آمار بیش از ۲۰ هزارنفر می باشد.

۱۲ درصد از جمعیت جیرفت افراد سالمند هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد رضانژاد رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت، امروز در همایش روز سالمند گفت: به مناسبت هفته تکریم منزلت سالمندان ،این همایش با برنامه های ویزیت رایگان، تست قند خون و تجلیل از سالمندان ادارات انجام شد.

وی تصریح کرد: سه هزار و ۷۰۰ بروشور به مناسبت هفته سالمند در این شهرستان توزیع شد و این تعداد بروشور شامل حفظ ایمنی سالمندان در منزل، سالمندی طبیعی، آلزایمر و فراموشی، آسیب های دوره سالمندیِ و تغذیه سالمندان است.

وی با بیان اینکه نهم مهر ماه هر سال مصادف با اول اکتبر روز جهانی سالمند است ,گفت: هفته تکریم منزلت سالمندان از ۱۰ تا ۱۶ مهرماه سال جاری با شعار 'حرکت به سوی آینده، بهره گیری از استعدادها، همکاری و مشارکت افراد سالمند در جامعه' برگزار می شود.

رئیس اداره بهزیستی جیرفت به برگزاری مسابقات ورزشی با محوریت اداره ورزش و جوانان در هفته تکریم منزلت سالمندان خبر داد و افزود:مسابقات دارت، تنیس روی میز و طناب کشی برای سالمندان در اداره ورزش و جوانان جیرفت برگزار شد.

وی بیان کرد: فزونی سرعت رشد جمعیت سالمند در مقایسه با رشد جمعیت کل کشور و پیش بینی افزایش تعداد و سهم سالخوردگان در سالهای آینده لزوم برنامه ریزی آینده نگر برای کنترل مسائل مربوط به این گروه از جمعیت را مورد تأکید قرار می دهد.

وی افزود: نیاز است برای دوره سالمندی به عنوان دوره ای اجتناب ناپذیر از زندگی در حوزه های بهداشت و سلامت، فعالیت های اجتماعی، مسائل معیشتی و دیگر موضوعات مرتبط با زندگی اقداماتی جدی انجام شود.

رئیس بهزیستی جیرفت آمار ،تعداد معلولان شناسایی شده در جیرفت را سه هزار و 288 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 408 معلول روانی، 240 ناشنوا، 277 معلول نابینا، یکهزار و 31 معلول ذهنی و بقیه هم معلول جسمی حرکتی هستند.

وی همچنین در ادامه افزود:56 دانشجو از فرزندان بی سرپرست و زنان خانوار و 93 دانشجوی معلول زیر پوشش بهزیستی این شهرستان هستند.


انتهای پیام/س

 

۱۲ درصد از جمعیت جیرفت را سالمندان تشکیل می دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار