تهران بهشت اپلیکیشن‌های درخواست خودرو با بیش از ۱۸ میلیون سفر در روز

ارائه آمارهایی از تعداد سفر در تهران موحب شده تا برخی از سایت های خارحی پایتخت ایران را بهشتی برای اپلیکیشن های درخواست خودرو بنامند.

تهران بهشت اپلیکیشن‌های درخواست خودرو با بیش از ۱۸ میلیون سفر در روزبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از techrasa، تهران شهری باید حدود 13.2 میلیون نفر جمیعت که روزانه 18 میلیون سفر در روز در آن انجام می شود از این رو می توان تهران را بهشتی برای اپلیکیشن های درخواست خودرو نامید.

تهران دارای ظرفیت 750 هزار خودرو است اما واقعیت این است که در این شهر بیش از 4 میلیون ماشین وجود دارد و تقریبا 20 تا 25 درصد ماشین های شهرهای همسایه به طور روزانه به تهران سفر می کنند و آمار تعداد خودروهای خارج از تهران به حدود 450 هزار خودرو می رسد.

بنابراین، تعداد واقعی اتومبیل های مسافری در شهر حدود 4.5 میلیون اتومبیل است. به این تعداد خودرو باید تعداد 3.5 میلیون موتور سیکلت و 7 هزار اتوبوس را افزود. از سویی دیگر سیستم حمل و نقل عمومی حدود 60 درصد از حمل و نقل در تهران را تشکیل می دهد و تعداد سفرهای این شهر 18 میلیون در روز است که تعداد زیادی است.

اگر به آمار تعداد ماشین های تهران، تعداد موتور سیکلت ها را نیز اضافه کنیم به حدود 7.95 میلیون وسیله نقلیه می رسیم. با توجه به سهم 60 درصدی بازار حمل و نقل عمومی، با 18 میلیون سفر در روز در تهران، سهم تاکسی ها سنتی و اینترنتی به 7.2 میلیون مسافرت خواهد رسید. به همین دلیل است که در سال گذشته شاهد ظهور بسیاری از شرکت های کوچک و بزرگ فناوری در این بازار بودیم.

آمار ارائه شده نشان می دهد تهران ظرفیت مناسبی برای تبدیل شدن به بهشت اپلیکیشن های درخواست خودرو را دارد.

انتهای پیام/

آمارهایی جالب از تردد مسافران در تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار