وزیر راه و شهرسازی گفت: کمربند شرق و غرب اصفهان در آینده اصفهان بسیار تأثیرگذار است و دسترسی‌ها و عبور را تسهیل می‌کند و با سرعت بسیار خوبی پروژه‌ها در حال انجام هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز در آیین افتتاح فاز سوم کنارگذر غرب اصفهان با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در زمینه قانون مشارکت بخش خصوصی با وزرات راه شهرسازی رخ داده است، گفت: این قانون به بخش خصوصی این اجازه را می‌دهد که در ساخت، نگهداری و ناوگان در همه بخش‌های هوایی، زمینی و دریایی مشارکت داشته باشد.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه قدیمی این قانون بر آزادراه متمرکز بوده است، افزود: آیین‌نامه قدیمی این قانون ساخت را در اختیار دولت و هزینه را بر عهده بخش خصوصی قرار داده بود که این قانون تغییر داده‌ شد و ساخت را بر عهده بخش خصوصی و به صورت شریک قرار دادیم تا مشکلات این آیین‌نامه حل شود.

وزیر راه و شهرسازی به بستن چند هزار میلیارد تومان قرارداد با همین آیین‌نامه اشاره و خاطرنشان کرد: بستن این قراردادها باعث افزایش  توجه سرمایه‌گذاران شده است؛ در این رابطه می‌توان مطرح کرد که بخش خصوصی 70 درصد و بخش دولتی 30 درصد در این پروژه‌ها شریک هستند و دوره بازگشت تسهیلات نیز 12 ساله است.

وی در ادامه از منعقد شدن چندین هزار میلیارد تومان قرارداد طی سه سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: بازگشت سرمایه در این قراردادها کاملاً اقتصادی است و تحمیلی از سوی دولت نخواهد بود.

آخوندی تصریح کرد: کمربند شرق و غرب اصفهان در آینده اصفهان بسیار تأثیرگذار است و دسترسی‌ها و عبور را تسهیل می‌کند و با سرعت بسیار خوبی پروژه‌ها در حال انجام هستند.

وی به بحث ریل به عنوان موضوع دیگری که باید به آن توجه داشت و همچنین لزوم تشکر از گذشتگان اشاره کرد و بیان داشت: حجم نقل و انتقال هم پرمخاطره و هم وقت‌گیر است، در نظر داریم و تلاش می‌شود که در برنامه ششم توسعه راه‌آهن را احیا کنیم، بخش عمده‌ای از حمل و نقل قابل انتقال به راه‌آهن است که شاید زمان‌گیر باشد اما باید به آن سمت برویم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه عنوان کرد: در حوزه بار در اصفهان با توجه به تولید 10 میلیون تن فولاد و ذوب‌آهن باید نقل و انتقال این میزان تولیدات را با ریل انجام دهیم؛ وجود حجم بار در جاده سبب اتلاف انرژی می‌شود در صورتی‌که در ریل یک ششم آن انرژی مصرف می‌شود و همچنین ایمنی آن نیز بیشتر است.

وی در ادامه با اشاره به مورد توجه بودن راه‌آهن زرین‌شهر-بافق به طول 65 کیلومتر ابراز کرد: این مسیر در حال دوطرفه شدن است و با سرعت در حال بهره‌برداری است که تأثیر زیادی در سهولت جابجایی فولاد و مسافر اصفهان و یزد خواهد داشت.

آخوندی با بیان اینکه امروز 20 میلیون خودرو در کشور وجود دارد که سالانه یک میلیون خودرو نیز به آن اضافه می‌شود و این تعداد حجم ترافیکی سنگینی ایجاد می‌کند، گفت: راه‌اندازی دو کنارگذر غرب و شرق می‌تواند در ساماندهی ترافیک استان اصفهان تأثیرگذار باشد.

وی در پایان مطرح کرد: امید است با عزمی ملی و تفاهمی متقابل میان دولت و بخش خصوصی بتوانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم.

 

انتهای پیام/م

 

راه‌اندازی دو کنارگذر غرب و شرق در ساماندهی ترافیک استان اصفهان تأثیرگذار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.