رئیس سازمان دامپزشکی کشور خراسان جنوبی را بعنوان الگوی کشوری در جامعه دامپزشکی عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ رفیعی رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت : خراسان جنوبی در دام پزشکی الگویی است برای دیگر استان ها که باید در جهت کاهش و مراقبت بیماری تلاش کنیم زیرا هم تولید کننده و هم مصرف کننده نیز در بهداشت عمومی نیز مسئول هستند.


وی افزود: اگر در تولیدات غذایی خود کفا شویم اشتغال ٬ اقتصاد ملی ٬ بهداشت عمومی و تجارت بین المللی نیز تامین خواهیم شد و امنیت و سلامت جامعه نیز توسط دشمنان تهدید نخواهد شد .


رفیعی با بیان اینکه شتر و شتر مرغ باعث توسعه استان خواهند شد گفت :ایجاد تولید و اشتغال در استان باعث خود کفاشدن می شود و کسب سرمایه را به دنبال خواهد داشت.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تا ۳ سال آینده خراسان جنوبی قطب شتر مرغ در خاورمیانه خواهد شد زیرا از گوشت ٬ روغن و چرم آن به استرالیاصادر می شود و مورد استفاده قرار می گیرد .


وی با بیان اینکه ۷۵ میلیون راس جمعیت دامی ٬ ۷/۴ میلیون کلنی زنبور عسل و ۶/۸۹۰ مرکز تکثیر و پرورش آبزیان مورد مراقبت و نظارت بهداشتی در کشور قرار می گیرند افزود : ۹/۶ میلیون تن شیر خام٬۸۲۰ هزار تن گوشت قرمز ٬ ۲ میلیون تن گوشت مرغ٬ ۹۴۰ هزار تن تخم مرغ٬ ۴۰۰ هزار تن انواع آبزیان و ۸۱ هزار تن زنبور عسل از جمله محصولات و فراورده های مورد نظارت دامپزشکی هستند .
انتهای پیام /ک

خراسان جنوبی قطب شتر مرغ در خاورمیانه خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.