در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۶۸ هزار راس دام و ۱۷ میلیون و ۲۰ هزار قطعه طیور آذربایجان غربی با نظارت ناظران ذبح شرعی کشتار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ حجت الاسلام ولی زاده  مسئول دفتر  نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت : در طول 6 ماهه اول  سال 96 تعداد 68 هزارو 341   راس دام و تعداد 17میلیون و 20 هزارو 173 قطعه طیوردر 28 کشتارگاه تحت نظارت 28 ناظر ذبح شرعی کشتار گردیده است.

وی همچنین از  نظارت بر مراکز عمل آوری  و کار خانجات سوسیس و کالباس در استان  خبر داد و افزود  مواد گوشتی که به این مراکز وارد می شود تحت  نظارت دقیق  بوده و از ورود احتمالی گوشتهای غیر مجاز به این مراکز جلوگیری می شود .

حجت الاسلام ولی زاده   الصاق پلمپ های نشانه گذاری لاشه های گوشت دامی را در کشتارگاههای دام آذربایجان غربی توسط ناظرین شرعی امری فوق العاده مهم ارزیابی کردوافزود: این امر موجب اطمینان مرم از سلامت بهداشتی و شرعی گوشت مورد استفاده شده است و باعث کاهش کشتارهای غیر مجاز شده است .

ولی زاده افزود : با اجرای این طرح که در سال 94 شروع شده است نوع و جنس گوشت دام برای مصرف کنندگان جهت انتخاب بهتر گوشت دلخواه خویش ، مشخص شده است .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان اضافه کرد : اجزاء حرام دامهای ذبح شده با حضور ناظرین شرعی در کشتارگاه های دام معدوم سازی  می گردد .

انتهای پیام/ح

نظارت 28 ناظر ذبح شرعی بر کشتار دام و طیور در 6 ماهه نخست سال جاری  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.