مسئول نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: همزمان با عید سعید قربان ۳۴ ناظر شرعی در کنار ناظران بهداشتی بر ذبح اصولی دام ها در کشتارگاه های سراسر این استان نظارت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام و المسلمین مهدی ولی زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی آذربایجان غربی در سخنرانی پیش از نماز عید قربان در ارومیه، اظهار داشت:عید قربان عید غلبه بر خود و نزدیکی به خداوند متعال است و روزی است که پیامبر خداوند امر خداوند را اطاعت کرد و درصدد ذبح فرزند خود برآمد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی ولیزاده افزود: عبادتی که ثمره آن اطاعت نباشد برای فرد نتیجه‌ای ندارد و زمانی عبادت شیرین است که در نهایت به اطاعت الهی منجر شود و از خداوند متعال خواستار این مهم هستیم.

وی ادامه داد: قربانی کردن ریشه تاریخی دارد و اگر در قرآن جست‌وجو کنیم در سوره مائده مشاهده می‌کنیم و امری مستحب است که در برخی مواقع به این موضوع توجخی نمی‌شود و بسا مسببی بر عمل حرام می‌شویم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی آذربایجان غربی افزود:بهترین و امن‌ترین محل برای ذبح قربانی، مراکز کشتارگاهی هستند که هم ناظر بهداشتی و هم ناظر شرعی در آنجا حضور دارند.

وی افزود: ۳۴ ناظر شرعی در کشتارگاه‌های سراسر آذربایجان غربی حضور دارند تا بر ذبح شرعی دام‌ها نظارت کنند.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در دامپزشکی آذربایجان غربی، گفت: توجه به خوراکی‌های مصرفی در زندگی جرو اصلی‌ترین دغدغه‌هایی است که هم در تربیت جسم و هم تربیت روحی انسان موثر است.

حجت الاسلام ولیزاده، تاکید کرد: برای دوری از احتمال حرمیت گوشت حیوانات قربانی، کشتارگاه‌ها بهترین محل برای ذبح هستند.

انتهای پیام/م

عید قربان عید غلبه بر خود و نزدیکی به خداوند متعال است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.