مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان تنها استانی است که در آن علاوه بر پایگاه‌های ملی و جهانی، پایگاه‌های استانی هم تعریف شده است.

راه‌اندازی پایگاه‌های استانی میراث فرهنگی در سیستان و بلوچستان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، کامبیز مشتاق گوهری  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  اظهار کرد: سیستان و بلوچستان تنها استانی است که در آن علاوه بر پایگاه‌های ملی و جهانی، با توجه به وسعت استان، تعداد آثار نفیس و ضرورت حفاظت، مرمت و انجام پژوهش‌های باستان شناسی در مورد این سایت‌ها پایگاه‌های استانی هم تعریف شده است.

وی افزود: ۱۴ پایگاه جدید را در قالب پایگاه‌های استانی تعریف کردیم که این پایگاه‌ها با تعدادی از اساتید دانشگاه‌ها و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این پایگاه‌ها پشتیبانی می‌شوند و اعتبارات و فرصت‌های مناسب پژوهشی و تجهیزاتی فراهم میکنیم به جهت اینکه مطالعات و فعالیت‌های در مورد این اثار افزایش یابد.

گوهری  در زمینه ایجاد فاز جدید موزه چابهار بیان کرد: یکی از ویژگی مهم موزه‌ها باید چرخش و نمایش آثار باشد که در مورد موزه‌های استان سیستان و بلوچستان اتفاق نمی‌افتد و موزه‌های ما تاکنون مجموعه‌های ثابتی بودند.

وی گفت: با کمک حوزه موزه‌ها گردش آثار را در مجموعه‌ها شروع کردیم که آثاری را از مخزن موزه‌های بزرگ خارج کنیم و به شکل دوره‌ای در موزه‌های مختلف بچرخانیم که اولین مورد در موزه چابهار اتفاق می‌افتد و بعدی در مورد سرباز و بزرگترین در مورد موزه زاهدان و زابل خواهد بود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار