متحدان محافظه کار صدراعظم آلمان در ائتلاف حاکم این کشور روز شنبه و به دنبال پیشنهاد یکی از وزرای کابینه وی در رابطه با امکان اختصاص یک روز برای تعطیلات رسمی مسلمانان در آلمان به شدت برآشفته شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، متحدان محافظه کار آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در ائتلاف حاکم این کشور روز شنبه و به دنبال پیشنهاد یکی از وزرای کابینه وی در رابطه با امکان اختصاص یک روز برای تعطیلات رسمی مسلمانان در آلمان به شدت برآشفته شدند.

توماس دی مایزیر وزیر کشور آلمان گفت: وی تمایل دارد امکان تعیین یک روز تعطیل ویژه مسلمانان را در بخش هایی از این کشور بسنجد.

دست‌کم 4.4 (چهار و چهار دهم) میلیون مسلمان در آلمان زندگی می کنند که بسیاری از آنها بخشی از جامعه بزرگ ترکیه‌ای تبارهای ساکن این کشور هستند.

دی مایزیر در یک گردهمایی انتخاباتی در ساکسونی سفلی پیش از انتخابات منطقه ای روز یکشنبه در این ایالت گفت: چرا نباید یک روز تعطیل ویژه مسلمان ها در کشور داشته باشیم؟

حزب اتحادیه سوسیال مسیحی آلمان به شدت این پیشنهاد دی مایزیر را رد کرد. الکساندر دوبریندت یکی از سیاستمداران این حزب در مصاحبه با روزنامه بیلد گفت: میراث مسیحیت آلمان قابل مذاکره نیست. از نظر ما تعیین یک روز تعطیل برای مسلمانان اصلا جای بحث ندارد و منتفی است.

مارتین شولتس رئیس حزب سوسیال دمکرات آلمان نیز روز شنبه گفت: پیشنهاد اختصاص یک روز تعطیل به مسلمانان آلمان در خور توجه است.

وی در ادامه افزود: از اینکه این پیشنهاد از سوی وزیر کشور صورت گرفته است که به طور عمومی خلاقیت بسیار اندکی در چنین زمینه‌هایی دارد متعجب شده است.

انتخابات منطقه ای روز یکشنبه آزمون بزرگی برای مرکل است که ماه سپتامبر در انتخابات سراسری آلمان برای چهارمین دوره به صدراعظمی برگزیده شد اما به اکثریت کرسی های پارلمان دست نیافت که وی را مجبور به ورود به ائتلاف های پیچیده کرد.

انتهای پیام/

وزیر کشور آلمان پیشنهاد داد یک روز برای تعطیلات رسمی مسلمانان درنظر گرفته شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار