رئیس کمیته امنیت آب گفت: موضوع انتقال آب از دریای عمان به 18 استان کشور با وجود ظرفیت 85 درصدی جمعیت کشور باید جدی پیگیری شود.

ووومحمدمهدی برومندی رئیس کمیته امنیت آب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به برخی خبرها مبنی بر انجام تهاتر برای جبران کم آبی در کشور گفت: ما ظرفیت‌های بهتری برای جبران منابع آبی در کشور داریم.

وی با اشاره به جلسات متعدد این کمیته برای بررسی مشکلات موجود در زمینه بی‌ آبی در کشور گفت: ما از خلیج‌فارس تنها 200 میلیون متر مکعب آب شیرین استخراج می‌کنیم اما کشورهای عربی حاشیه این خلیج 7 میلیارد متر مکعب آب شیرین تهیه می‌کنند.

نماینده مردم مرودشت تصریح کرد: این در صورتی است که ما ظرفیت آب دریای عمان را هم در اختیار داریم.

برومندی با بیان اینکه باید موضوع انتقال آب از دریای عمان به 18 استان کشور که 85 درصد جمعیت کشور را در خود جای داده جدی پیگیری شود، اظهار کرد: اکنون کارهای مطالعاتی برای اجرای این موضوع در حال انجام است.

رئیس کمیته امنیت آب مجلس با اشاره به اینکه قطعا وزیر پیشنهادی نیرو باید درباره مسائل آب در کشور برنامه جدی داشته باشد، خاطرنشان کرد: معرفی آقای اردکانیان ظاهرا به عنوان گزینه پیشنهادی وزیر نیرو از سوی دولت جدی شده است اما تا زمانی که به صورت رسمی به مجلس معرفی نشود، تمام اسامی تنها یک گزینه خواهند بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار