عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سازمان ورزش شهرداری اصفهان درساختار جدید شهرداری با سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری ادغام خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریده روشن  در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: یاوه­‌گویی­‌های تمام کسانی را که در پی تضعیف اقتدار و والایی ایران عزیز هستند، محکوم کرده و به بانگ رسا و بلند اعلام می‌کنیم«زنده و مانا باد ایران با خلیج همیشه فارس‌اش».

وی افزود: در کلان‌شهر اصفهان که یک شهر جهانی به شمار می­‌آید و از ابعاد مختلف مورد توجه جهانیان است، در نظر داشتن استاندارهای جهانی امری­ اجتناب­‌ناپذیر است؛ از این رو فعالیت­‌های مدیریت شهری با این مقوله پیوند عمیقی دارد و با عنایت به اینکه توسعه پایدار از مهم­‌ترین راهبردهای شهرداری است و استاندارد، از ارکان اساسی مباحث مرتبط با توسعه پایدار، ضرورت دارد شهرداری در پیوند و تعامل تنگاتنگ با سازمان­‌ها و نهادهای استاندار باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر ضرورت مناسب‌سازی برای نابینایان گفت: لازمه این مهم، ایجاد بستر امن و مناسب برای فعالیت­‌های نابینایان و همچنین حمایت از آنان در ارائه و عرضه تولیدات­شان در زمینه­‌های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی است؛ مجموعه مدیریت شهری اعم از شورای اسلامی و شهرداری، در این راستا وظایف سنگینی بر دوششان است که باید در سیاست­‌گذاری­‌ها، برنامه­‌ریزی­‌ها و اجرای طرح و برنامه­‌های خود، به آن توجه و تأکید ویژه­‌ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: ترافیک، عمده­‌ترین مسأله چالشی شهر اصفهان است و مهم‌ترین ریشه آن را در فرهنگ عمومی مردم شهر است؛ با نگاهی از بیرون به شهر، می‌بینیم هر شهر چند پنجره شکسته دارد که اگر این پنجره­‌های شکسته اصلاح نشود، شهر قابل زیستن نخواهد بود.

روشن ادامه داد: مهم‌ترین پنجره شکسته اصفهان در حال حاضر ترافیک و فرهنگ رانندگی مردم است، نحوه رانندگی مردم در خیابان تا آن اندازه از استانداردهای جهانی فاصله دارد که یکی از جهانگردان خارجی در وصف این شهر، اصفهان را گوشه­‌ای از بهشت که قابل تحمل نیست معرفی می­‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی، مهم‌ترین نکته آن است که این مسائل نه تنها مبارزه­‌پذیر نیستند بلکه قابل مدیریت هم نیستند، بیش از هر چیز مسؤولان ما لازم است که اصل وجودی این مسائل را بپذیرند و سپس برای حل آن، اقدامات فرهنگی و نه اقدامات مقابله­‌ای، تبلیغی و تجویزی کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: توسعه یک امر، پروسه­­‌ای و فرآیندی زمان‌بر است و نه مقطعی و لحظه‌ای، باید از ظرفیت­‌های زنان برای حل مشکلات فرهنگی شهر استفاده کرد. برای نمونه در هر محله می‌توان شورایی متشکل از زنان آن محله راه انداخت تا با همکاری جمعی بتوانند مشکلات بهداشتی، زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی را از طریق تعامل و گفت‌وگو و با جلب حمایت و منابع نهادهای مدیریت شهری حل کنند.

وی یادآور شد: موضوع دیگری که لازم می‌دانم به آن اشاره کنم اگر چه زمان آن گذشته است، مسأله کودکان و روز جهانی کودک است که 16 مهر برابر با 8 اکتبر بود، کودک محور توسعه است و شهر دوستدار کودک دروازه ورود به توسعه شهری؛ مدیریت شهری در چند دهه اخیر، نگاه بلندی به کودکان نداشته و تلاش کمتری در راستای تأمین نیاز این شهرزادگان کوچک به عنوان آینده‌سازان جامعه داشته است.

روشن اذعان داشت: سرانه فضاهای بازی کودکان که وظیفه ذاتی شهرداری‌هاست، در شهر اصفهان اکنون کمتر از 7 سانتی‌متر مربع است و فقیرترین سرانه شهری است؛ این در حالی است که سرانه مناسب آن در کشورهای جهان سوم یک متر مربع یا 4 متر مربع به ازای هر کودک است و در کشورهای توسعه‌یافته 2 متر مربع به ازای هر نفر است.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه سازمان ورزش شهرداری اصفهان که از 2 سال پیش شکل گرفته و فعالیت­‌های ورزشی شهرداری را مدیریت می­‌کند، در ساختار جدید به وضعیت سابق خود برمی­‌گردد و بخشی از سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری خواهد شد؛ این اتفاق فرصت خوبی است تا ظرفیت­‌های موجود شهرداری اصفهان در زمینه ورزش به گونه­‌ای مدیریت شود که از حالت تولی­‌گری در این حوزه خارج شده و در تعامل با نهاد متولی، از امکانات موجود بهره‌وری مطلوب داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: راهبرد شهرداری باید تأکید بر فرهنگ­‌سازی ورزش و سلامت­‌محوری آن باشد و به مباحث ورزش حرفه­‌ای و تخصصی ورود نکند و به توسعه ورزش­‌های همگانی با توجه به زیرساخت­‌های موجود شهرداری با مشارکت و همکاری ورزشکاران و نهادهای متولی توجه بیشتری داشته باشد.

 

انتهای پیام/م

 

ترافیک، عمده­‌ترین مسأله چالشی شهر اصفهان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار