مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: آموزش بهترین شیوه برای اطلاع رسانی به مردم و ارتقا فرهنگ ترافیکی و افزایش ایمنی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛   محسن صادقيان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با بیان کاهش تلفات جاده ای طی 10 سال گذشته گفت: استان یزد از لحاظ تعداد کم کشته های جاده ای برون شهری در 5 ماهه ابتدای سال جاری در ردیف پنجم کشور قرار دارد.

 صادقيان در جمع فعالین فرهنگی استان یزد افزود: طی چند سال گذشته کارهای خوبی در زمینه جاده ای مانند دوبانده کردن جاده ها و رفع نقاط حادثه خیز انجام شده است اما امروزه باید به بحث وسیله نقلیه و انسان بپردازیم.

وی گفت: در استان یزد مهمترین عامل تصادفات واژگونی است و علت این واژگونی ها سرعت غیرمجاز و خواب آلودگی است و ما توانسته ایم با دوربین های نظارتی و کنترل سرعت، سرعت ها را تحت نظارت و کنترل خود در بياوريم، ولی با خواب آلودگی به عنوان یک رفتار انسانی چکار کنیم آموزش بهترین شیوه برای اطلاع رسانی و آگاهی دادن به مردم و ارتقا فرهنگ ترافیکی و افزایش ایمنی است و بهترین روش ااستفاده از فضاهای مجازی و شبکه های صدا و سیما است.

صادقیان با آشکاره به اینکه برنامه های بسیار زیادی در صدا و سیما به صورت رایگان تهیه و پخش می شود و زمانهای زیادی برای موضوعات مختلف در رسانه محلی اختصاص پیدا می کند، اظهار کرد زمانی که برای ارتقا فرهنگ راهنمایی و رانندگی، تصادفات و ارتقای ایمنی و راهداری برنامه سازی نمی شود و هزینه ساخت و پخش آن زیاد است، کار بسیار مشکل می شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش دادن به مردم وظیفه همگانی است، افزود: جان مردم کمتر از دین و مذهب مردم ارزش ندارد و باید فعالیتهای فرهنگ ساز در این زمینه هم مورد توجه قرار گیرد.

صادقیان تصریح کرد: افزایش ایمنی و کاهش تلفات و تصادفات را نمی توانیم داشته باشیم مگر اینکه دست به دست هم دهیم و انشاالله بتوانیم در این عرصه موفق باشیم.

انتهای پیام/ ی

واژگونی مهمترین عامل تصادفات  در استان یزد 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.