رئیس سازمان نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس:

فرهنگ غنی ایران باید از طریق زنان نشر پیدا کند

رئیس سازمان نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: زنان قدرت نرم جامعه هستند و در حال حاضر فرهنگ جامعه توسط زنان باید نشر پیدا کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مریم مجتهدزاده  امروز در نخستین همایش تجلیل از والدین و همسران خیر شهدای اصفهان اظهار کرد: زنان بزرگی که الگوی زن مجاهد و مبارز را ارائه دادند و خط بطلانی بر الگوهای آن زمان کشیدند، زنان مبارز، حماسه‌ساز و دلاور ما در 8 سال دوران دفاع مقدس ثابت کردند که می‌شود زن بود، محجبه بود و می‌توان در اتفاقات مهم تاریخی حضور داشت.

وی افزود: زنان بزرگی که در عین حالی که سنگر خانواده را حفظ کردند سنگر سازی‌های جدیدی در صحنه سیاست خلق کردند، زنانی که به تأسی از حضرت زینب مثل کوه ایستادند و درس بزرگی را به جهانیان دادند، به جای اینکه گوشه‌نشینی اختیار کنند خلأ ناشی از همسران و فرزندان را پوشش دادند.

رئیس سازمان نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: مدیون این زنان تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی هستیم و سر تعظیم فرود می‌آوریم در مقابل مادران شهدا که تأسف خوردند چرا فرزندان بیشتری نداشتند که تقدیم جبهه‌ها کنند، از عزیزترین کسانی که برای پرورش آن‌ها هزاران زحمت متحمل شدند گذشتند و آن‌ها را تقدیم انقلاب کردند.

وی بیان کرد: اگر وجود حضرت زینب(س) نبود آیا پیام خون عاشورا و انسان‌سازی عاشورا می‌توانست در طول تاریخ منتشر شود، کسی که فرهنگ جهاد و شهادت را ترویج کرد حضرت زینب بوده است، اگر ایثار مادران و همسران نبود مطمئن باشید پیروز میدان نبودیم.

مجتهدزاده عنوان داشت: زنان ما نقش شایسته در پیدایش انقلاب، استمرار آن و هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند، اگر شهید حججی نمونه می‌شود صبوری مادرش بوده است تا این پیام را منتقل کند؛ باید وضعیت کشور با آن همه دشمن را با کشورهای دنیا مورد مقایسه قرار دهیم، چرا داعش به وجود آمد، چرا جنگ بر ما تحمیل شد، به خاطر اینکه انقلاب به شرق و غرب وابسته نبود.  

وی خاطرنشان کرد: چه چیزی جز رشادت‌ها، دلاوری‌ها و ... زنان ما مانع تجاوز دشمن به کشور بود، در آن زمان نگذاشتید ذره‌ای از خاک کشور در دست بیگانگان قرار بگیرد؛ زنان ما خودشان فرهنگ شهادت را نشر دادند و در صحنه‌ها حاضر شدند.

رئیس سازمان نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اذعان داشت: الآن زنان قدرت نرم جامعه است، در حال حاضر فرهنگ جامعه توسط زنان باید نشر پیدا کند، فرهنگی که دشمن به دنبال کم‌رنگ کردن آن است زنان باید نگه‌دارند، جوانان ما نیاز به بازسازی و بازنمایی فرهنگ دفاع مقدس دارند.

وی تأکید کرد: در خلأ وجود ما دشمن وارد می‌شود و اولین کاری که در جنگ نرم انجام می‌دهد ایجاد بی‌انگیزگی و بی‌تفاوتی است، پس شهدای مدافع حرم چطور به وجود آمده‌اند، همسرانشان چه سنی دارند اما چرا این همه رویش داریم، این‌ها مدیون 8 سال دفاع مقدس است.

مجتهدزاده یادآور شد: ضایعاتی در 8 سال دفاع مقدس داشتیم اما ایمان و خودباوری با خود به همراه داشت؛ بیان خاطرات مادران از فرزندانشان ایجاد تحول می‌کند، همان‌طور که بیانات حضرت زینب تاریخ را تغییر داد بیان خاطرات شهدا نیز در دل‌ها تحول ایجاد می‌کند.

وی در پایان ابراز داشت: همه ما رسالت زینبی بر عهده داریم، باید همان‌طور که در جنگ سخت بودیم حالا نیز با بصیرت در همین میدان حضور داشته باشیم.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش تجلیل از والدین و همسران خیر شهدای اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.