مدیر کل بهزیستی استان ایلام از آغاز اجرای عملیات معبر اختصاصی برای نابینایان در شهر ایلام خبر داد.

تعیین و اجرای طرح معبر اختصاصی برای نابینایان در ایلام

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛  فرهاد قیصربیگی گفت: روز عصای سفید روز ترحم نیست؛ روز به رسمیت شناختن استقلال و حقوق نابینایان است.


وی افزود : یک هزار و 900 نفر نابینا و کم بینا تحت حمایت بهزیستی هستند که خدماتی برای رفاه این عزیزان در نظر گرفته شده است و مرکز آموزشی بهزیستی همواره در خدمت روشن دلان است و همه روزه میتوانند از خدمات این مرکز آموزشی بهره مند شوند.


وی تاکید کرد : پرداخت کمک هزینه های درمانی، تحصیلی و ازدواج از خدمات اصلی بهزیستی به کم بینایان و نابینایان و افراد تحت حمایت می باشد.


فرهاد قیصربیگی اظهار کرد  معلولان شرایط برابری با سایر افراد در جامعه نداشته و مهمترین نیاز آنها دیده شدن در جامعه است که باید این تفکر در جامعه اصلاح شود.


وی نقش خبرنگاران را در این زمینه مهم دانست و گفت: خبرنگاران به عنوان چشم و گوش جامعه با انعکاس توانمندیها و مشکلات جامعه معلولان نقش مهمی در آگاهی بخشی مردم جامعه از معلولان دارند.


قیصربیگی با اشاره به اینکه راه و شهرسازی بعنوان متولی طراحی و ساخت بخشی از فضاهای اداری و شهرداری ها نیز بعنوان مسئول طراحی، اجرا و ساخت فضاها و معابر عمومی، نقش مهمی در کمیته مناسب سازی فضاهای شهری دارند، افزود: با شهرداری ایلام در خصوص تعیین معبری اختصاصی برای نابینایان در شهر ایلام رایزنی شده و قرار است که شهرداری این فضا را مشخص کرده و پس از تأیید کارشناسان این سازمان، کار اجرایی آن آغاز شود.


مدیرکل بهزیستی استان ایلام تمامی دستگاه های اجرایی، بانک ها و ... را موظف به رعایت مناسب سازی فضاهای خود برای معلولین، سالمندان و کودکان دانست و تصریح کرد: در ارزیابی سالانه دوایر دولتی و دستگاه های اجرایی، مناسب سازی فضاها برای جامعه هدف مدنظر قرار می گیرد و در صورت عدم تحقق این موضوع، بهزیستی استان بعنوان متولی ارزیابی این آیتم، نمره آن را لحاظ نکرده و در ارزیابی سالانه آنها عملکرد تأثیر منفی خواهد داشت.

 

انتهای پیام/ه

 

اجرای معبر خصوصی نابینایان در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.