با بهره برداری از طرح آبرسانی به چهل محله عشایری زیرکوه ششصد خانوار از عشایر این شهرستان از آب آشامیدنی بهره مند می شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛قندالی رئیس سازمان امور عشایری کشور در بازدید از این مناطق عشایری با اعلام این خبر گفت:برای آبرسانی به چهل محله عشایری شهرستان زیرکوه یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شد.

وی افزود:کلنگ عملیات آبرسانی به این محله ها،سال نود و سه به زمین زده شده بود اما به دلیل محدودیت های اعتباری اجرای آن به تأخیر افتاد.
قندالی گفت:پیش بینی می شود تا پایان سال حدود هفتاد درصد این طرح اجرا شود.
رئیس سازمان امور عشایری کشور همچنین از اختصاص 200 میلیارد تومان جهت طرح زنجیره تولید گوشت قرمز برای عشایر خبر داد و افزود:علاوه بر آن هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تولید گوشت قرمز،گیاهان دارویی و گردشگری از صندوق توسعه ملی به عشایر اختصاص خواهد یافت.
وی با بیان اینکه در سه سال گذشته حدود هفتصد هزار تن علوفه مدت دار میان عشایر توزیع شده است،اظهار کرد:با پیگیری های انجام شده در دو سال گذشته دویست و پنجاه میلیارد تومان تسهیلات چهار درصد با بازپرداخت پنج ساله برای عشایر تخصیص یافت که تاکنون صد میلیارد تومان جذب شد و پرداخت صد و پنجاه میلیارد دیگر نیز در شعب بانک مربوطه در حال بررسی است.

اختصاص یک میلیارد و 700 میلیون تومان جهت آبرسانی به عشایر زیرکوه

 انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.