بطحایی خبر داد:

راه‌اندازی شبکه الکترونیکی برای آموزش خانواده

وزیر آموزش و پرورش از راه اندازی بستر الکترونیکی برای آموزش به خانواده ها خبر داد.

راه‌اندازی شبکه الکترونیکی برای آموزش خانوادهبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان با اشاره به اهمیت و ضرورت نقش خانواده در تعلیم و تربیت اظهار کرد: خانواده و مدرسه دوبال حرکت به سمت تعالی است و ضرورتی در تربیت فرزندان جامعه است.

وی افزود: متاسفانه برخی اوقات آنچه در مدرسه آموزش داده می‌شود در خانواده شکل نمی‌گیرد و گاهی این مسئله بالعکس خواهد بود و این اتفاق ناشی از ناهمسو بودن خانواده و مدرسه است.

بیهودگی تعلیم و تربیت بدون پیوند اولیا و مربیان

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیوند اولیا و مربیان اگر وجود نداشته باشد کار تعلیم و تربیت به نتیجه نمی رسد و اکنون شاهد چالش‌هایی از این نوع در جامعه هستیم.

وی به آسیب‌های اجتماعی در جامعه اشاره داشت و گفت: موضوع اصلی در انجمن های اولیا و مربیان به این مسئله تاکید دارد و پیشرفت تحصیلی در مراتب پایین‌تری قرار دارد و در این شرایط پیوند اولیا و مربیان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

بطحایی با تاکید براینکه مدرسه در سند تحول بنیادین به عنوان کانون اصلی نظام تعلیم و تربیت است، عنوان کرد: سایر نهادها و معاونت ها نقش پشتیبان دارند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و شاخص‌ها در ارتقای صلاحیت شایستگی مدیران ارزیابی خواهیم کرد اهتمام در تقویت پیوند اولیا و مربیان است.

بطحایی تصریح کرد: نظام کنترل و تضمین کیفیت واحدهای آموزشی از دیگر برنامه‌هایی است که مورد توجه قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه اگر مدرسه را از حیث انگیزه، دانش و مهارت های لازم ارتقا ندهیم کار ما بی نتیجه خواهد بود، گفت: اگر با روش‌ها و ساختارهای گذشته پیش رویم یه نتیجه نمی رسیم و باید روش های جدیدی را داشته باشیم که اکنون زیرساخت هایی آن نیز فراهم است.

ریشه بحران مدرسه و جامعه در آسیب‌های اجتماعی

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی به وضعیت بحران در مدرسه و جامعه رسیده است، عنوان کرد: با همکاری انجمن اوليا و مربيان باید چنین معضلاتی را با روش های جدید رفع کنیم.

بطحایی از آماده سازی بسترالکترونیکی (برای آموزش خانواده خبر داد و اظهار کرد: این کار تا ۲هفته آینده برای روسای مناطق و بعد از آن برای سایر گروه ها قابل استفاده خواهد بود و تا ۲ماه آینده در دسترس خانواده ها است.

وی افزود: بسیاری از خانواده‌ها اطلاع کافی در مورد برخی از آسیب های اجتماعی فرزندان خود ندارند و در این شبکه بسیاری از مسائل اجتماعی که در رسانه های جمعی معذوریت بیان آن وجود دارد، بیان می شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: توسعه کیفی و کمی مراکز راهنمایی و مشاوره در دستور کار داریم و امروز ۳۰۰مرکز با این رویکرد فعال هستند.

وی در مورد برگزاری اردوهای دانش آموزی گفت: یا اردویی برگزار نمی شود یا اینکه کار با ضریب ایمنی بالا انجام می شود و در این مورد و سایر موارد نیازمند مشارکت سایر نهادها هستیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار