رئیس اداره توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس کشور از تجهیز سرویس مدارس به سامانه نظارتی هوشمند خبر داد.

تجهیز سرویس مدارس به سامانه نظارتی هوشمندمحمدرضا ولی رئیس اداره توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد وضعیت ساماندهی سرویس مدارس عنوان کرد: در مورد کلیات مساله حمل و نقل مصوبه دولت بوده باید تغییراتی اعمال شود که در این راستا مذاکراتی انجام شده است.

وی ادامه داد: نقش برخی نهادها مانند شهرداری، تاکسیرانی‌ها و ناوگان شهری باید در این دستورالعمل مشخص شود که اکنون ابهاماتی در نقش اجرایی دستگاه ها وجود دارد.

رئیس اداره توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس کشور گفت: وزارت کشور باید نسبت به وضعیت حمل و نقل و استاندارد بودن شرایط اقدام کند و معاینه فنی عمر کمتر از پنج سال و مجهز به سیستم‌های نظارتی از عواملی است که باید در روند ساماندهی سرویس مدارس به آن توجه شود.

ولی از اجرای آموزشی سامانه‌های نظارتی مانند سامانه حضور و غیاب برای دانش آموزان در رانندگان سرویس‌های مدارس خبر داد و اظهار کرد: این سامانه به طور آموزشی در مشهد و چند منطقه از تهران اجرا شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم به زودی این سامانه در سراسر کشور اجرایی شود که البته به دلیل تحمیل هزینه‌ برای تجهیز خودروها مقاومت در برابر آن وجود دارد.

رئیس اداره توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس کشور تصریح کرد: امیدواریم به زودی واگذاری کار به پیمانکارهایی که مجهز به چنین سیستم‌های هستند مجهز شوند تا این شیوه را در سراسر کشور توسعه دهیم.

وی با اشاره به وضعیت نرخ سرویس مدارس گفت: نرخ خدمات توسط کار گروه ماده 18 به شورای شهر پیشنهاد شده و افزایش حدود 10 الی 15 درصدی را تصویب کرده است که این متغیر بودن متناسب به نوع خودرو ترافیک شهری و مسافت تعیین می‌شود.

وی بیان کرد: پیمانکاران واجد شرایط و رانندگان دارای کارت صلاحیت برای سرویس مدارس باید به کار گرفته شوند و مدیران مدارس اجازه استفاده از خودروهای آزاد را ندارند.

رئیس اداره توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس کشور با اشاره به اینکه تعهدات بین مدرسه، پیمانکار و اولیا به مدارس سراسر کشور ابلاغ شده است، یادآور شد: والدین در صورت مشاهده تخلف می‌توانند از طریق کارشناسان انجمن اولیا و مربیان در آموزش و پرورش و همچنین با شماره گیری شماره‌ تماس‌های 88849452 و 88827516 موارد را مطرح کنند.

انتهای پیام/

 آخرین وضعیت ساماندهی سرویس مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا ولي زاده
۰۹:۳۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
نام و نام خانوادگي ايشان محمدرضا ولي زاده است نه محمدرضا ولي