به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازار لوازم خانگی کشور سالانه گردش مالی حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومانی را تجربه میکند. طبیعی است در چنین بازاری گاه بحث سودجویی و سوء استفاده نیز مطرح شود و عدهای تلاش دارند با بهرهگیری از این شیوهها سهمی از بازار را به خود اختصاص دهند.
بر همین اساس اکنون در حوزههای مختلفی مانند تولید گاز، کولرهای آبی، آبگرمهای ایستاده، یخچال یا برخی دیگر از لوازم خانگی که در ساخت آنها تکنولوژی پیچیدهای مورد استفاده قرار نگرفته، برخی شرکتها به تولید زیرپلهای بپردازند و کالاهایی را به شکل بیکیفیت وارد بازار کشور و گاه حتی بازارهای صادراتی کنند.
یکی از این موارد مربوط به یخچالهایی میشود که در فضای مجازی و اینترنت به وفور تبلیغ کرده و نوعی یخچال را با قیمتهایی شاید پایینتر از نمونههای شرکتهای مطرح به فروش میرسانند.
نکته جالب اینکه اگر گذری به بازار داشته باشیم هیچ یک از فروشندههای بازار نامی از این برندها را نشنیده و به هیچ عنوان با آنها آشنایی ندارند، چرا که توزیع این کالاها تنها در فضای اینترنت صورت میگیرد.
نکته دیگر اینکه در تبلیغات اینترنتی تولید این کالاها به کشورهای مختلفی نسبت داده میشود و گاه از نام آلمان و گاه از نام کشورهایی مانند ایتالیا و ... به عنوان تولیدکننده آنها استفاده میشود. حتی پس از خرید نیز دفترچهای به زبان انگلیسی و مشابه دفترچههای کالاهای با برند مصرف ارائه میشود تا خریدار از خارجی بودن کالا مطمئن شود اما به گفته رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تمام این یخچالها در داخل کشور و در کارگاههای زیرپلهای تولید میشوند.
محمد طهانپور، رییس اتحادیه لوازم خانگی با هشدار به خریداران این نوع کالاها در این باره، اظهار کرد که پیگیریهای مختلف ما برای تعطیلی این واحدها بینتیجه مانده و در موارد متعدد اینگونه اعلام میشود که به دلایلی پلمب این واحدهای تولیدی مصلحت نیست.
منبع:ایسنا
انتهای پیام/
خیلیییییییییی گرونه اما فوق العاده س،هم حمایت از کالای ملی هم هم کارکردش فوووووووووووووو العاده س.