پرورش از تکمیل شبکه فاضلاب استان تهران تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد.

شبکه آب و فاضلاب تهران در پایان سال 1400 تکمیل می شودبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد پرورش مدیرکل آب و فاضلاب استان تهران در نشست خبری نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب ، اظهار کرد: 6 هزار میلیارد تومان در صنعت آب و فاضلاب هزینه کردیم که با توجه به اقتصاد مقاومتی 94 درصد آن از تولید داخلی بود.

مدیرکل آب و فاضلاب تهران با بیان اینکه 5500 کیلومتر شبکه آب و فاضلاب در دولت یازدهم به شبکه اضافه شد، بیان کرد: ابتدای دولت یازدهم 500 هزار متر مکعب ظرفیت تسویه آب داشتیم که این رقم در پایان دولت یازدهم به 900 هزار متر مکعب رسید و در پایان سال 1400 شبکه فاضلاب استان تهران تکمیل می‌گردد.

وی ادامه داد: امسال با توجه به متقارن شدن ماه مبارک رمضان با تابستان شاهد افزایش پیک مصرف بودیم که با تمهیدات و تلاش های شبانه روزی این دوره پرفشار را با موفقیت پشت سر گذاشتیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران همچنین از ارائه پیشنهاد به معاون اول رییس‌جمهور برای تبدیل تهران در قالب طرح اسکادا تهران به سمت هوش مصنوعی برود، گفت: این طرح در قالب فایناس 100 میلیون یورویی و با مشارکت 11 شرکت خارجی قرار است، اطلاعات مکانی لوله‌های آب را در اختیار شهرداری قرار داده تا دیگر لوله‌های شبکه گاز، شبکه آب و یا لوله‌های آب شبکه فیبر نوری را از بین نبرد.

پرورش با تأکید بر اینکه اکنون 65 درصد جمعیت تهران تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد، گفت: تهران 9 هزار کیلومتر شبکه فاضلاب دارد که تاکنون برای 6500 کیلومتر آن شبکه فاضلاب ایجاد شده و به عبارتی 65 درصد جمعیت تهران تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد.

به گفته پرورش  300 میلیون مترمکعب پساب تولید و به بخش‌های کشاورزی و صنایع داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در خاتمه گفت: ما از لحاظ فرهنگی به جایی نرسیده‌ایم که بخواهیم از پساب برای آب شرب استفاده کنیم، بنابراین پساب در بخش‌های کشاورزی و صنایع و فضای سبز استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

استفاده از پساب تنها در  بخش‌های کشاورزی و صنایع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار