سرپرست سازمان اورژانس کشور برنامه‌های اورژانس برای حفظ سلامت زائران راهپیمایی اربعین را تشریح کرد.

برنامه‌های اورژانس برای حفظ سلامت زائران راهپیمایی اربعینبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرحسین کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشور در نشست هماهنگی برنامه های کمیته پزشکی اربعین که امروز در مرز مهران برگزار شد، اظهار کرد: برای انجام برنامه های ویژه اربعین در مرزهای مهران،چزابه،شلمچه و خسروی بیش از 9 هزار کادر پزشکی و بهداشتی مستقر می شوند.

وی با بیان اینکه 6 هزار نفر از این تعداد پیراپزشک ، سه هزار نفر پزشک عمومی و 420 نفر نیز پزشکان متخصص هستند، افزود: 500 دستگاه آمبولانس نیز در ایام بازگشت زائران از عتبات عالیات در مرزهای چهارگانه  مستقر می شود.

سرپرست سازمان اورژانس کشور عنوان کرد: در هر 15 کیلومتر در محور ارتباطی ایلام به مهران یک آمبولانس و از شهر مهران تا پایانه مرزی نیز هر سه کیلومتر یک آمبولانس مستقر می شود، چرا که مردم بیشتر از مرز مهران تردد دارند.

استقرار 2 بالگرد اورژانس در مناطق مرزی ویژه تردد زائران در اربعین

وی گفت: پوشش هوایی مناطق مرزی و محورهای ارتباطی و منتهی به مرزهای چهارگانه ویژه تردد زائران در ایام اربعین نیز از برنامه های مهم ماست که به همین منظور در هر مرز یک تا 2 بالگرد اورژانس مستقر می شود.

کولیوند عنوان کرد: 2 بیمارستان صحرایی 30 تخت خوابی متعلق به ارتش جمهوری اسلامی برای آمادگی در برابر حملات تروریستی ، بیوشیمیایی ، هسته ای و بیولوژیک در مرزهای چزابه و شلمچه استقرار پیدا می کنند تا در صورت لزوم به حادثه دیدگان امدادرسانی کنند و درمانگاه های سرپایی نیز در مرزها راه اندازی می شود.

وی گفت: در درمانگاه ها متخصصان قلب و پزشکان عمومی مستقر می شوند و به منظور خدمت دهی مناسب به مردم و مصدومان احتمالی برای جا به جایی مصدومان سعی می شود که از بالگرد استفاده شود، چرا که مسیر ویژه ای برای تردد آمبولانس ها وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.