مدیرکل انتقال خون استان کردستان از راه اندازی سامانه نوبت دهی اینترنتی اهدای خون در کردستان خبر داد. 

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محمدسعید کریمیان مدیرکل انتقال خون استان کردستان گفت: استفاده ابزاری و سودمند از بستر اینترنت در عصر حاضر اجتناب‌ناپذیر است و سیستم‌های بهداشتی و درمانی نیز سعی دارند سامانه‌های اینترنتی را به منظور آسان‌سازی ارائه خدمات به مراجعین ارائه کنند.

 وی با بیان اینکه از این پس اهداکنندگان می‌توانند علاوه بر مراجعه حضوری با استفاده از سامانه اینترنتی نوبت دهی اهدای خون حضور خود را از پیش اعلام نمایند، افزود: سامانه نوبت‌دهی به آدرس nobatdehi.ibto.ir در اختیار اهداکنندگان قرار دارد و آنها می‌توانند با انتخاب استان، شهرستان و مرکز اهدای خون ساعت مراجعه خود را اعلام نمایند.

کریمیان هدف اصلی راه اندازی این سامانه را مدیریت بهینه اهداکنندگان خون و جلوگیری از اتلاف وقت خواند و گفت : انتقال خون در تلاش است تا ادبیات اهدای خون آگاهانه و به دور از هرگونه هیجان و ازدحام را نهادینه و فرهنگ سازی کند و برای این منظور مدیریت حضور اهداکنندگان و رضایت مندی هرچه بیشتر آنها در دستور کار است.

او به ازدحام اهداکنندگان در مناسبت هایی نظیر تاسوعا و عاشورای حسینی یا شب های قدر اشاره کرد و گفت : بر اساس باورهای مذهبی بسیاری از اهداکنندگان گرامی از اهدای خون در این ایام استقبال می کنند.

 کریمیان ضمن اشاره به اینکه عمر فرآورده های پلاکتی تنها 5 روز است خاطرنشان ساخت: سامانه نوبت‌دهی گامی در جهت رفع مشکل تامین فرآورده های خون با طول عمر کم است .

وی در خصوص نحوه استفاده داوطلبین اهدای خون از سامانه توضیح داد: داوطلبین اهدای خون پس از ورود به سامانه می بایست ابتدا شرایط عمومی اهدای خون را مطالعه نمایند و سپس بر روی رزرو نوبت اهدای خون کلیک نموده و پس از انتخاب استان، شهر و پایگاه اهدای خون می توانند تاریخ های موجود جهت رزرو نوبت را مشاهده کرده و ساعت حضور را نیز انتخاب کنند.

انتهای پیام/ د م 

ازدحام اهداکنندگان خون در تاسوعا و عاشورای حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سبحان نادری
۱۳:۰۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
در مریوان کجا اهدا خون هست تا اقدام کنیم
Iran (Islamic Republic of)
پیمان فتحی
۲۱:۴۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
من خیلی دوست دارم خونم رواهداکنم ولی کامیاران مرکزاهداخون نداردچکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد منبری
۰۲:۵۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
من دوماه پیش خون دادم اگر مشکلی بران پیش نمیاد بیام
خون بدم چون گفتن به خون نیاز داریم
Iran (Islamic Republic of)
سیده آمنه مینوی
۲۲:۰۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
اهدای خون در مریوان
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۲۰:۵۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
شرستان کامیاران پایگاه نداره باید چکار کنیم برای اهدای خون؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
خوب بود ممنون