فیلم کوتاه ۷ دقیقه‌ای 'لجن' به نویسندگی و کارگردانی رضا امن زاده با موضوع دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه و منطقه 'کاظم داشی' این دریاچه تولید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛احسان مهدیان رئیس انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی افزود: محمد مستوفی تصویربردار، جواد عسگراوغلی عکاس و پویا شکیبی و میر محمد نقوی بازیگران  فیلم کوتاه ۷ دقیقه‌ای 'لجن' هستند.
احسان مهدیان با اشاره به اینکه آموزش و تولید فیلم‌های کوتاه هنرجویی و حرفه‌ای از اولویت مهم این انجمن است، افزود: موضوع‌های بومی و محلی از دغدغه‌های اصلی فیلمسازان آذربایجان غربی بوده و فیلم کوتاه لجن با توجه به این مهم تولید شده است.
وی ادامه داد: امسال پیش از این ۶ فیلم کوتاه با عنوان‌های 'نان و تنور'، 'سورا'، 'رسیدن'، 'شیوار'، 'سس /صدا/' و 'ایده‌ای به رنگ خاک' در این استان تولید شده بود.

بحران دریاچه ارومیه از طریق فیلم و عکس به سراسر جهان اطلاع رسانی می شود


کارگردان این فیلم نیز با اشاره به اینکه این اثر در چهار روز تولید شد، بیان کرد: این فیلم حکایت مردی است که به علت درد پا در جستجوی 'لجن' برای درمان، به دریاچه ارومیه می‌رود، اما اثری از لجن پیدا نمی‌کند.
رضا امن زاده با بیان اینکه جزو نخستین کسانی است که در سال ۱۳۸۲ با ساخت فیلم کوتاه 'اورمو گولی/دریاچه ارومیه/' به بحران خشکسالی دریاچه و عواقب آن پرداخته است، اضافه کرد: متاسفانه این فیلم که در آن زمان می‌توانست تلنگری برای مسئولان باشد، هیچ گوش شنوایی پیدا نکرد.
وی افزود: آب، نمک و لجن دریاچه ارومیه از سال‌های گذشته برای درمان بیماری‌های پوستی، مفصلی، و روان درمانی مورد استفاده قرار می‌گرفته، اما امروزه به سبب بحران زیست محیطی این دریاچه ارومیه اثری از این لجن باقی نمانده است و سوژه فیلم بر این اساس طراحی شد.
وی تاکید کرد: بحران زیست محیطی دریاچه ارومیه و عواقب ناشی از خشک شدن آن را با تمام توان در قالب فیلم و عکس به سراسر جهان اطلاع رسانی می‌کنم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.