معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: سالانه 300 هزارتن بچه ماهی در همدان تولید می شود.

تولید 300 هزارتن بچه ماهی در همدان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حاج علی‌اکبری معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان همدان با اشاره به اینکه واحد تولید تخم بچه ماهی با ظرفیت سالانه 3 هزار و 500 هزار تن  در همدان وجود دارد، بیان کرد: این واحد سالانه بیش از 290 تا 300 هزار تن بچه‌ماهی تولید می‌کند و تحویل واحد‌های پرورش ماهی می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: 24 استخر پرورش ماهی در شهرستان همدان وجود دارد که از این تعداد  265 هزار قطعه مربوط به پرورش ماهیان زینتی است که به روستای یکن آباد انتقال داده شده است.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان همدان اظهار داشت: پیش‌بینی شده تا پایان سال در شهرستان همدان 318 تن ماهی تولید می شود که از این میزان 180 تن ماهی سردآبی و 138 تن ماهی گرم‌آبی خواهد بود.

حاج علی‌اکبری با اشاره به اینکه سال گذشته در شهرستان همدان 238 تن ماهی تولید شد، تصریح کرد: پیش‌بینی شده تا پایان سال در شهرستان همدان 318 تن ماهی تولید شود که از این میزان 180 تن ماهی سردآبی و 138 تن ماهی گرم‌آبی خواهد بود.

 وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری 2 هزار قطعه بچه ماهی به صورت یارانه‌دار توزیع شد، بیان کرد: بخشی از مجوز‌های صادر شده در بخش مشاغل خانگی است چراکه پرورش ماهی جزو مشاغل خانگی هم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ص.ف

پیش بینی 318 تن تولید ماهی در همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.