پیشکسوت ادبیات پایداری کشور گفت: نویسندگان اردبیل ستارگان درخشان آسمان ادبیات پایداری کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مرتضی سرهنگی پیشکسوت ادبیات پایداری کشور با بیان اینکه نویسندگان اردبیلی ستارگان درخشان آسمان ادبیات پایداری کشور هستند، گفت: امروز ادبیات پایداری ایران درسطح جهان از کشورهایی همچون روسیه، فرانسه و آلمان که دراین حوزه فعال هستند پیشی گرفته و حرفی برای گفتن دارد.

مرتضی سرهنگی، پیشکسوت ادبیات پایداری و پایه گذار این ژانر از ادبیات در ایران با بیان اینکه ماجرا و خاطره ای که ثبت و ضبط نشود به مانند آن است که هیچ گاه اتفاق نیفتاده است و با گذر زمان غبار فراموشی می گیردگفت: برای حفظ تصاویر خلق شده در هشت سال دفاع مقدس نقش نویسندگان پایداری بسیار خطیر است چراکه اگر زحمات این قشر نبود آیندگان از آنچه در دفاع مقدس رخ داده بی اطلاع می مانند.

وی اضافه کرد: به واسطه ذات دفاعی بودن جنگ ایران برخلاف نظر شبه روشنفکرها نوشتن از جنگ و هشت سال دفاع مقدس عین نوشتن ضد جنگ است.

این نویسنده تاکید کرد: به گفته یکی از اندیشمندان فرانسوی تفاوت دفاع مقدس ایران با جنگ سایر نقاط جهان این است که رزمندگان ایران همانند اجداد خود که برای عبادت به خانقاه ها می رفتند به مقوله جنگ و جبهه به دیده عبادت می نگریستند.

سرهنگی با بیان اینکه در این دنیا هرچیزی معیار سنجش مختص به خود دارد گفت: معیار سنجش خاطره صحنه است، چراکه صحنه ها هستند که برذهن مخاطب تلنگر می زنند و در ذهن مخاطب ماندگار می شوند.

وی افزود: در بررسی یک خاطره هرچقدر تصاویر آن زیاد و زیبا باشد وزن خاطره سنگین تر می شود.

امیر رجبی رییس حوزه هنری استان اردبیل نیز در نشست تخصصی ادبیات پایداری که در حوزه هنری استان اردبیل برگزارشد هدف از برگزاری این جلسات را ارتقاع کیفیت آثار تولید شده عنوان کرد و گفت: ادبیات پایداری در این سالها در سطح استان از لحاظ کمی رشد چشمگیری داشته است که باید دقت شود این رشد کیفیت آثار را تحت تاثیر قرار ندهد.

وی افزود: میزان تاثیر گذاری یک کتاب بر تعداد صفحات بیشتر نیست چه بسا گاهی مواقع می توان با یک کتاب 10 صفحه ای کودک موثر و ماندگار شد.

رجبی اظهار داشت: باید از شتابزدگی در انتشار آثار دوری کرد چراکه این کار به کیفیت آثار تولیدی لطمه می زند.

انتهای پیام/ح

نشست تخصصی ادبیات پایداری در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.