وظیفه سنگین روحانیت در تحکیم خانواده

امام جمعه همدان گفت: تحکیم خانواده جزو واجب‌ترین واجبات بوده و روحانیت در این زمینه وظیفه سنگینی بر عهده دارد .

وظیفه سنگین روحانیت در تحکیم خانوادهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی امام جمعه همدان   ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه همدان اظهار کرد: در دوره پهلوی هیچگونه استقلال سیاسی در کشور وجود نداشت و کشورهای دیگر از جمله آمریکا و انگلیس در امور ایران دخالت می‌کردند.

وی افزود: برخی سوال می‌کنند برای چه انقلاب کردید که در پاسخ به این افراد باید گفت به فرض اگر انقلاب سودی برای کشور نداشته باشد مهمترین نفع آن استقلال سیاسی بود.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه هیچ قدرتی در جهان در استقلال سیاسی ایران تاثیرگذار نیست، تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا اخیرا عربده‌کشی‌های بسیاری داشت ولی هیچ تاثیری در استقلال سیاسی ایران نداشت.

وی با اشاره به اینکه آمریکا تلاش کرد تا داعش را در سوریه زنده نگه دارد ولی با شکست مواجه شد، بیان کرد: از سوی دیگر با راه‌اندازی مسئله همه‌پرسی در کردستان عراق به دنبال ایجاد اسرائیل جدید در کنار ایران بودند که این پروژه نیز با شکست مواجه شد.

طه‌محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه عنوان کرد: دانشگاه و صنعت باید با یکدیگر هماهنگ و مرتبط شوند چراکه جدایی این دو از یکدیگر هیچگونه فایده‌ای ندارد.

وی در بخشی از سخنان خود درباره تحکیم بنیان خانواده اظهار کرد: خانواده مساله‌ای و سرنوشت‌ساز است که این ترکیب در رشد، زندگی بهینه، امنیت، اخلاق و تعالی انسان‌ها بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه جامعه از خانواده ساخته شده است، بیان کرد: در غرب بنیان خانواده متلاشی شده چراکه شهوت‌رانی و بی‌بند و باری را بر مردم تحمیل کردند و لذت جنسی و غریزی در جامعه غرب نهادینه شد.

طه‌محمدی دین اسلام را تنها دین حق و کامل زیر آسمان و روی زمین دانست و گفت: این دین به تشکیل و تحکیم بنیان خانواده اهمیت بسیاری داده است چراکه در قالب خانواده است که فرزند صالح، سالم، خدمتگزار و خوش‌استعداد رشد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کسی که نطفه‌اش با یک‌هزار بدبختی بسته شده باشد جلاد می‌شود، عنوان کرد: تحکیم خانواده جزو واجب‌ترین واجبات بوده و روحانیت در این زمینه وظیفه سنگینی بر عهده دارد تا تمام دستاوردهایی که خانواده دارد و آفت‌ها و آسیب‌هایی که می‌خواهند به آن وارد کنند را شرح دهد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه سقوط اروپاییان در منجلاب فساد سبب شده تا ازدواج برای آنها معنایی نداشته باشد، گفت: حیوانات در زمینه مسائل جنسی دارای نظم و قاعده هستند ولی جامعه غرب در این زمینه دچار سقوط شده است.

وی با بیان اینکه فرزندان طلاق داعشی می‌شوند، تصریح کرد: زوج‌هایی که با داشتن فرزند طلاق می‌گیرند ظلمی می‌کنند که توبه ندارد؛ انتظار می‌رود در این زمینه مردم امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند.

انتهای پیام/خ

روحانیت در تحکیم خانواده  وظیفه سنگینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار