مسئول ستاد اربعین حج و زیارت خوزستان از از سرگیری مجدد ثبت نام زائران اربعین حسینی در سامانه سماح در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدامین یاقوت، مسئول ستاد اربعین حج و زیارت خوزستان بیان داشت: ثبت نام زائران در  سامانه سماح از روز چهارشنبه تا جمعه به علت مشکل فنی متوقف شده بود، ولی از روز شنبه این سامانه دوباره فعال شد.

وی با بیان اینکه همه متقاضیان زیارت اربعین حسینی باید در سامانه سماح ثبت نام کنند تصریح کرد: هزینه سفر هر یک از زائران با احتساب بیمه، حق الزحمه زیارتی و هلال احمر حدود یک میلیون و 940هزار ریال است که از طریق سامانه قابل پرداخت است.

یاقوت اذعان داشت: همه زائران اربعین حسینی باید در سامانه سماح به نشانی http//samah.haj.irثبت نام کرده تا مراحل بعدی در دفاتر خدمات مسافری زیارتی انجام شود.

مسئول ستاد اربعین حج و زیارت خوزستان اظهار کرد: هم اکنون 323 مرکز رسمی صدور روادید برای زائران اربعین حسینی در استان خوزستان فعال شده است تا فرآیند صدور روادید برای عموم مشتاقان به زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در موسم اربعین تسهیل یابد.

به گفته یاقوت پور از امروز (اول صفر) با نزدیک شدن به موسم اربعین حسینی، روند ثبت نام در سامانه سماح و تقاضای صدور روادید در استان خوزستان افزایش یافته است.

وی از همه متقاضیان تشرف به کربلا و شرکت در کنگره عظیم اربعین خواست برای سفر به عتبات عالیات حتما روادید و گذرنامه معتبر داشته باشند تا امکان عبور قانونی از پایانه ها فراهم شود.

طبق قانون کشور عراق، مجازات هرکس که بدون روادید وارد این کشور شود 3 سال زندان است.

انتهای پیام/گ

از سرگیری ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح پس از 3 روز وقفه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.