رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان از شناسایی نیاز‌های فناورانه در صنایع کوچک و متوسط استان در سال ۱۳۹۶ خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بختیار رازانی,رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: در راستای اجرای تفاهم‌نامه نفوذ فناوری بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این شرکت ۶ نیاز فناورانه صنایع کوچک و متوسط استان را شناسایی و جهت رفع موانع موجود آن‌ها اقدام و شرایط لازم جهت حضور با ثبات واحد‌ها در بازار‌های هدف را فراهم نمود.

وی افزود: در این راستا از بین ۶ نیاز فناورانه شناسایی شده در بین صنایع کوچک و متوسط استان، با بهره‌گیری و استفاده از فواید زنبورعسل ۲ نیاز مربوط به حوزه شیمیایی و داروسازی (شرکت داروسازی دانا کاسیان و واحد صنعتی عسل عالیخانی) با کمک و همکاری شرکت Changjin biotech کره جنوبی با انعقاد دو تفاهم‌نامه در راستای انتقال فناوری و همکاری در تشکیل شبکه توزیع مشترک مرتفع گردید.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان لرستان افزود: برای رفع ۴ نیاز دیگر و همچنین شناسایی نیاز‌های جدید در سال آینده و رفع آن‌ها برنامه‌ریزی‌شده است.

رازانی با بیان اینکه واحد‌های صنعتی در بخش ارتقاء فناوری با مشکلات بسیاری روبرو هستند گفت: طبق دستورالعمل مبادله فناوری و ارتقای فناوری شرکت‌های استانی تا ۸۰ درصد هزینه پایش و شناسایی مشکلات فناورانه واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط را حمایت می‌کنند.

وی افزود: همچنین تا ۵۰ درصد هزینه خدمات حقوقی و تنظیم قرارداد انتقال فناوری و کمک بلاعوض در مبادله فناوری را در دستور کار خود دارند.

انتهای پیام/د

نیاز‌های فناورانه در صنایع کوچک و متوسط لرستان شناسایی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.