مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت:بر اثر سرمازدگی ۹۰ درصدی درختان انار ؛ ۳۰۰ میلیارد ریال به باغداران بادرود خسارت وارد آمد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالرضا مهدی بادی  اظهار داشت: امسال بر اثر سرمازدگی بیش از ۹۰درصد باغات انار بادرود از بین رفته و خسارات قابل توجهی به کشاورزان وارد آمد.

وی گفت: با توجه به خسارت وارده به باغات انار تا پنج سال آینده کشاورزان و باغ داران از داشتن  محصول انار محروم خواهند بود

مدیر جهاد کشاورزی نطنز بیان کرد: منطقه بادرود با تولید سالیانه ۳۰ هزار تن از نظر تولید انار رتبه دوم استان دارد که به خاطر سرمازدگی در سال جاری از نظر تولید بسیار پایین خواهد بود.

وی بیان کرد: سرمازدگی در ۹۰درصد از باغات، امسال بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال به باغداران خسارت وارد شد.

مهدی بادی بیان کرد: یک هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات بادرود زیرکشت انار قرار دارد که سرما؛ امسال به بیش از ۱۳۰۰ هکتار از این باغات خسارت زده است.

وی اظهار داشت: بادرود با دارا بودن حدود یک‌میلیون درخت انار یکی از قطب‌های تولید انار در کشور محسوب می‌شود. 

مدیر جهاد کشاورزی نطنز افزود: انار نادری بادرود به‌عنوان یکی از پنج برند معروف انار کشور در کنار رقم‌هایی مانند رباب نی‌ریز، شیشه گپ فردوس از ارقام مرغوب انار شناخته‌ شده در سطح کشور است که از ویژگی‌های آن می‌توان به ماندگاری بالای این میوه بهشتی اشاره کرد. 

درختان انار باغات بادرود ۱۱سال پیش یعنی سال ۱۳۸۵بر اثر بارش برف و یخبندان شدید بطور کلی از بین رفت و کف‌بر شد و امروز همان درختان که چند سالی است جان تازه گرفته و بارور شده‌اند، دوباره دچار سرمازدگی شده و باید مجدد کف‌بر شوند.

به نظر می رسد با توجه به خسارات چند باره سرمازدگی به درختان انار؛ کشاورزان با توجه آب و هوای مناسب منطقه کویری بادرود  به سمت کشت جایگزین محصولاتی همچون پسته؛ زعفران و کشت گیاهان دارویی روی بیاورند.

منطقه کشاورزی بادرود ۹هزار و ۵۰۰ هکتار از مجموع ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی شهرستان نطنز را به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام/م

 

خسارت درختان اناربادرود بر اثر سرمازدگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار