مدیرکل تعاون روستایی فارس گفت: سیب مازاد بازار بدون محدودیت از باغداران خریداری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد بهجت حقیقی مدیرعامل سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: امسال باوجود فراوانی محصولات باغی، برنامه ریزی لازم برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به باغداران سیب به خاطر بهای پایین سیب، این محصول بدون محدودیت از آن‌ها خریداری می‌شود.

وی افزود: سیب درجه یک به قیمت هرکیلو یک هزار و ۱۵۰ تومان در استان فارس از باغداران خریداری می‌شود.

حقیقی ادامه داد: امسال بر خلاف پارسال که به علت سرمازدگی دچار کاهش تولید محصولات کشاورزی بودیم شاهد فراوانی تولیدات هستیم.

وی بیان کرد: پارسال ظرفیت خرید سیب در استان ۶ هزارتن بود، اما امسال با توجه به فراوانی تولیدات هیچ محدودیتی برای خرید نیست و تا زمانی که عرضه این محصول ادامه داشته باشد، فرایند خرید ادامه می‌یابد.

حقیقی با بیان این که پیش بینی می‌شود امسال حدود ۳۷۰ هزار تن سیب در استان فارس تولید شود، گفت: با توجه به فراوانی محصول امسال قیمت سیب درجه ۳ و صنعتی دچار افت شده و با قیمت ۹ هزار و ۲۸۸ تومان از باغدار خریداری خواهد شد که از این نوع محصول برای کنستانتره و کمپوت استفاده می‌شود.

وی اظهار کرد: پارسال ۶ هزار تن سیب در فارس خریداری شد که برای مصرف داخل استان و همچنین برای تنظیم بازار شب عید به استان‌های کرمان، تهران، هرمزگان، بوشهر، یزد و اصفهان نیز ارسال شد.

وی ادامه داد: خرید پرتقال از باغداران فارس با هدف ذخیره برای شب عید نیز از اواخر بهمن ماه امسال آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی فارس گفت: امسال با توجه به فراوانی پیش بینی می‌شود که دولت مشکلی در تامین میوه مورد نیاز مردم در بازار شب عید نخواهد داشت.

بهجت حقیقی همچنین از خرید یک هزار و ۷۰۰ تن انگور با قیمت توافقی هر کیلو ۵۰۰ تومان در شهرستان کوار خبرداد و تصریح کرد: برای خرید انگور از باغداران این استان، ۲ میلیارد تومان تامین اعتبار در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/ر

آغاز خرید دولتی سیب درجه ۳ در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار